onsdag 4 april 2012

Mars med Statistik


Mars har varit en helt underbar vårmånad. Vet inte om jag kan minnas en så varm o solig marsmånad. Det har gått fint att rida på banan o bra att köra på vägen. Disco har varit fullt igång. Träningen har fungerat bra o vi alla har varit nöjda. Har testat Lussans galoppövningar som hjälpt mig, de ska jag fortsätta med.
Har tagit "tjuren vid hornen" o börjat jobba på allvar med våra svårigheter, typ skänkelvikningar o flytta undanövningar.

Det har blivit 2 delar av "Mitt hästliv". Det kräver en del reserch, men är väldigt roligt.
Fått lite nya vinklingar på longering o har börjat longera utan inspänning men i balans. 

Vann handskar, sånt som sätter guldkant på tillvaron!

Mest besökta sidor i Mars: 
1. Dressyrhästens longering. Longerar ni?
2. Mitt hästliv 21. Tabelle föds, Ingresse åker till Napoleon
3. Mitt hästliv 22. Nobel föds, Ingresse åker till Asterix...
4. Lussans galoppövning nr 1. Övergångar
5. Lussans galoppövning nr 2. Tempoväxlingar 

Besökare, länder
1. Sverige
2. USA
3. Tyskland

Fotot är från mars förra året då Disco vann LB:1. Därefter har vi lämnat den klassen. Men minns tävlingen med fasa! Disco var helvild o stod på bakbenen o bockade på framridningen o i LA:1 blev det explosioner o bockserier...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar