tisdag 3 april 2012

Cobben tävlat


Ibland blir det inte alls som man tänkt sig. Cobben var med på Vretaskolans dressyrtävlingar i lördags. Han skulle starta LB:1 och LA:1. Dessa klasser hade han gått förut o han var i fin form så allt såg bra ut. 
MEN, så enkelt är det inte. Sandra blev sjuk, det blev snöstorm, Cobben förvandlades till ett vilddjur... Så i stället för fina poäng som det brukar bli, så blev det brallar o full fart framåt utan kontroll... Halvhalter, vad är det? Konstigt nog lyckades han komma i bättre hälften i båda klasserna trots allt.. (60 resp 62%)
Än en gång får man lära sig att hästarna inte är maskiner o att man inte kan ta något för givet.
Bara att bryta ihop o komma igen!

Har börjat att försöka komma i kondition själv. Märker att jag flåsar när jag rider, så nu har jag börjat cykla lite på träningscykeln igen (trots att det är ganska tråkigt). Men faktiskt, jag känner viss förbättring så nu gäller det att fortsätta... Springa är ännu tråkigare, inte min grej.

Discos mamma Gipsy Queen har fått ett underbart litet föl e.Quaterback, så ljuvlig! 4 vita strumpor. Grattis! Gipsy blev i år A-premierad o hon är ett selektionssto (ASVHs satsning på bra ston i avel). Spännande att se vem hon betäcks med i år.

Fotot är från uppfödarens hemsida

4 kommentarer:

  1. Cobben är rätt billig nu om någon är intresserad? ;) Han kanske skulle bli hopphäst i stället, han hoppade 1m oxer idag utan problem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janne hälsar att han gärna byter till sig Cobben mot 2 äldre pudlar samt en katt.

      Radera
  2. Förresten, du glömde ju säga att han STACK med mig i fullt SKEN så jag fick lägga extra volt så jag fick avdrag för felridning!

    Underbar liten syster Dumbo fått!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppning? Nä, Western passar nog bättre:)

      Discos lilla nys syster heter Quantise-Queen.

      Radera