lördag 13 augusti 2011

Laventa


Blev så glad när jag såg Laventa i sista numret (15) av Ridsport, Avelsdelen sid 13.
Laventa har nu blivit ELIT. Jättegrattis! Hon ägs av Stuteri Kopparkulla i Tibro. Laventa har verkligen fått fina avkommor, vilken hingst de än har använt! Laventa blev själv bästa gångartssto vid talangjaktsfinalen för 3-åringar på Elmia -98. Hon är f-95 e. Nactus u. mitt sto Lavona e. Labrador

Det trodde jag inte att min Lavona skulle få så fina barn...
Jag sålde Lavona till Katarina Ekstand (Sjöberg) som red in henne o tävlade henne en del i lätta klasser. Hon betäckte henne med Nactus o fick alltså Laventa. Mycket bra hingstval! Katarina är alltså uppfödare till Laventa.

Nedan några inlägg som jag skrivit tidigare, samt Kopparkullas hemsida.

Laventa härstammar alltså från min Ingresse (23) A-prem.
Ingresse-Diedrika-Lavona-Laventa

Stall Kopparkulla

Mitt hästliv 17. Lavona föds o Ingresse åker till Stanford.

Mitt hästliv 18. Stafette föds. Vi säger farväl till Docka.

Mitt hästliv 19. Åker till Tamburin. Stafette o Lavona visas.


Bilderna: överst är en dräktig Ingresse och båda under är Lavona 3 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar