söndag 8 mars 2009

Vilket dj-a väder!

Snart är mitt tålamod slut vad det gäller det här med väder. Skulle äntligen få träna o hade väntat så på detta. Janne hade en tid över på Solberg, så jag skulle åka dit på morgonen. Gjorde i ordning Disco o mig. Då började det snöa. Inte lite, det VRÄKTE ner. Jag tänkte, det går nog, det smälter på vägen. Men det tog i o snöade ännu mer. Konfererade med Janne. Jag sa att jag gör ett försök att ta mig upp för backen. Lastade Disco. Min långa sega backe var SÅPHAL. Massa snömodd. På 2:an slirade bilen på tvären o på 3:an orkade den inte. (Skulle haft ökenjeepen fast med dubbdäck). Jag fick ge upp. Suck. Vände o åkte hem igen. Inte värt att riskera hästen. Av med alla transportgrejor o på med sadel. Jag bytte till termokläder. Ut med Disco i paddocken. Jag skulle rida om det så vräkte ner. Eftersom det är is på halva banan var det inte helt lätt. Disco undrade om det verkligen var meningen att vi skulle rida i detta vädret. Jag tränade lite sidvärts, vändningar, halter, galoppfattningar från skritt o vips glömde både Disco o jag att vi var genomblöta. Han var duktig, o jag var iaf nöjd med det lilla som blev. Gullegrisen Janne tröstade o sa att han kunde hjälpa mig på tis i stället. (ni förstår att han förstås ligger bra till efter den lyckade festen). När vi kom in rann det vatten/snö av oss. Jag var totalt helt genomvåt. Ända in på skinnet. Runnit ner i ridstövlarna. Men vem vet, kanske blir det nång gång en tävling i snöstorm o då är jag o Disco förberedda!

10 kommentarer:

  1. Visst är det pest! Denna vintern är nog den mest tröttsamma jag varit med om. Skönt att det gick bra hemma i paddocken trots allt.

    SvaraRadera
  2. Bra! Vad jag avundas dig som kan o vill köra transport själv. Både jag o Mano är larvigt fega när det gäller den biten. Har gjort det men det måste vara SOLSKEN helst då.
    Kvinnodagen firas bäst med häst! Dessa fantastiska djur som ställer upp i alla väder!
    Och vilken UNDERBAR Janne du verkar ha... kollar in hans blogg ibland åxå. Grattis till ditt fantastiska kvinnoliv!

    SvaraRadera
  3. Tack Manotanten!
    Ja, det är en frihet att kunna åka själv. Slippa vara beroende av andra. Som tur är fungerar Disco bra med att lastas o lossas ur transporten. Gillar däremot inte att stå still i den när den står parkerad. Så på tävlingar blir det att valla runt med honom. Men det kanske kommer med tiden. Javisst är det tur vi har våran Janne! Vad skulle vi gjort utan honom??!!

    SvaraRadera
  4. Håller med, det här vädret suger verkligen!!
    Men visst är det lustigt hur man helt kan glömma bort att man är blöt och kall när det går bra. Nä, ni vill vi att våren ska komma!

    SvaraRadera
  5. Va tråkigt då att du inte kom iväg till Janne du som kämpat så för att få tid.
    Denne vintern börjar allt bli seg tycker ja. Vi kanske skulle öppna ett dressyr-center där nere i öknen i stället. Hade nog var bra o träna hundar där oxå om man satt på dom små sandaler

    SvaraRadera
  6. Tror Disco hade blivit fin i sandaler. Vi hade i alla fall inte behövt dubbdäck på transporten.
    men sörru MM, nu kommer våren, känner på mig det!

    SvaraRadera
  7. Den där Janne verkar vara en fantastiskt mångsidig, vänlig, duktig och trevlig människa!Från Anonym

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym!
    Ja, du borde kontakta honom, så kan du se det med egna ögon.
    Irene

    SvaraRadera
  9. Vilket väder. Själv tog man en sväng in till ULLARED:D

    SvaraRadera
  10. Blir riktigt avundsjuk! Gud va kul att kolla hästgrejorna där!

    SvaraRadera