lördag 14 mars 2009

Hedersgäster o träning



Hade besök av mina finaste hedersgäster igår på kalaset. Kicki o Håkans guldklimpar Carro o Lucas. Lucas hade raggarstuk o Carro en helt underbar klänning.
Visst är de fina?

Tränade idag. Fört ledde jag Disco lite i skogen (isigt o vått) sen gick jag till ridbanan. Ena långsidan var ok o den andra var hård o isig. Så det blev lite underlig ridning. Fåglarna sjöng o det var helt stilla, så det var skönt ute. Disco var lugn, nästan lite slö. Efter uppvärmning blev det lite jobb i skritt. Kvarts fram o bakdelsvändningar o lite sidvärts. Fortsatte i trav med sidvärts o övergångar (skritt över is). Passade då på att variera tempot i skritten så att han fick länga på stegen.
Galopp var inte så lätt, men jag tränade fattningar. Disco skötte sig fint o var lös o mjuk, så jag travade ner honom o sen ledde jag honom på promenad.

9 kommentarer:

  1. Det har en tendens till att bli konstiga träningar när underlaget är halvdant så. Vi får hoppas att snö och is snart är borta!

    SvaraRadera
  2. Ja, använda EN långsida är inte optimalt...

    SvaraRadera
  3. Fina guldklimpar!
    Och fåglarna är värda lönelyft hos Dig med förstår jag...

    SvaraRadera
  4. Ja, fåglarna gör så gott de kan för att det ska kännas som vår, tack o lov!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina.
    Hoppas paddocken blir bättre. Eller aa att snön försviner

    SvaraRadera
  6. Villka goa ungar. Lucas är mkt lik sin mor tycker ja.

    SvaraRadera
  7. Ja, Kicki har ofta raggarfrisyr!

    SvaraRadera
  8. Hopplöst underlag nu. Så rara barn :)

    SvaraRadera
  9. Raggarfrisyr...Hmm. Nja inte riktigt min stil. Kan absolut inte få håret att lyfta från huvudet heller!! // Kicki

    SvaraRadera