torsdag 12 mars 2009

Snöpuls


Trodde att våren kommit. Ack vad jag bedrog mig. Isgata på vägen. Igen. Snö, snö. snö. Vi hade just tagit ur broddarna, så det blev att sätta på dem igen.
Hade bestämt att jag o Sofie skulle rida ut idag. Inte kunde snö stoppa oss!!! Så på med termokläder igen o ut på promenad i skogen. Det vi inte tänkt på var att all snö la sig på grenarna o sjönk ner i vår höjd, så snart var vi som snögubbar... Hästarna var pigga o gillade att komma ut i skogen o det gjorde vi med. Tyst o fridfullt. Vi gick till klätterbacken o klättrade några gånger. Plötsligt var det svårt att se grenarna, så vi vände hemåt.
Jag hade siktet inställt på ridhuset i Lysekil i morgon, men det ser mer än mörkt ut. Igen. Nu går det inte att rida på ridbanan ens. Har nog insett att om man ska kunna hänga med i typ årgångschampionat o dyl får man ha tillgång på ridhus. Detta funkar inte. Tommy bygg mig ett ridhus!

8 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att rida i snö, alldeles tyst o mjukt. Men inte nu heller. Snön ska komma tidigare där den hör hemme , runt jul alltså ;| o de me basta.

    SvaraRadera
  2. HÅLLER MED TILL 100%! Säg det till dem som bestämmer.

    SvaraRadera
  3. Visst är det pest och pina. När det ÄNTLIGEN blir riktigt bra underlag på ridbanan, då kommer det en ny rejäl omgång med snö. Var är våren??

    SvaraRadera
  4. Vi har många gånger försökt säga till dem som bestämmer just det; att snö är "kul i jul" men inte nu... "De" har inte ens besvärat sig att svara ens en gång... Snobbiga typer...

    SvaraRadera
  5. Tyckte jag hörde nåt om "global uppvärmning" Måste hört fel.

    SvaraRadera
  6. Vem hade inte hoppats på våren redan nu?!Det värsta är ju att man vågar ju inte lasta hästen för att komma till ridhus heller för att slippa all snö.

    SvaraRadera
  7. Jag tror inte vi blir kvitt snön här förrän i maj, suck...

    SvaraRadera
  8. Hehe det var härligt ute i skogen:D

    SvaraRadera