söndag 29 mars 2009

Discokungen



Disco var underbar idag. Skulle rida LC:1 på Solberg, ffa för socialträning. Vi var där tidigt, det var 41 starter så svårt att beräkna tiden. Men det var nog bra, för jag tog ut honom o ledde honom i över 1 tim. Han hispade inte alls upp sig som förra veckan. Bara en stund med svansen på ryggen, men inget fräs o "passage". Kändes fin då jag red fram, speciellt i galoppen. Känner av lite stelhet från högersidan då o då. Det måste jag jobba med.
Banan i ridhuset var avgränsad med vitt staket. Bra, tänkte jag, det behöver han träna på. Han brukar inte va så tittig, men all erfarenhet är bra.
När jag kom in i ridhuset tittade han lite på staket o domare, men sedan brydde han sig inte. Så inga problem under programmet. Han genomförde ritten så gott han kunde, jag är jättenöjd. Inga missar förutom att jag fick en sen avsakt i galoppen, men det var mitt fel. Travökningen kunde varit bättre, där behöver han stärkas. Men tänk så duktig han är o gör sitt jobb gång på gång. Vilken fin häst jag har!
Domare Göran Brandström gillade honom o han fick 68,89% o vi kom 3:a!
Tyvärr blev han väldigt skrämd vid ärevarvet, det var så mycket folk som applåderade, hoppas han inte fick dålig minne av det!

Munkedals Ridklubb hade ordnat en jättebra tävling, TACK!
Nu ska jag inte rida fler LC. Skönt.
Man är helst slut efter en tävlingsdag, men skönt trött.
Blir nu vila för honom i ett par dagar. Nu ska jag gå ut o gulla med min Discokung.

22 kommentarer:

  1. Sååå duktiga ni är!! Vilket team! Han gör allt du ber om, hur nöjd som helst! GRATTIS!!! //Kicki

    SvaraRadera
  2. Grattis^^
    Du får ge Disco en grattis kram. Och min lilla skit gris en kram. Hoppas allt går bra. Disco är hur duktig som helst.^^ Och du med.

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationer! Javisst är han duktig!

    SvaraRadera
  4. Grattis till er båda. Detta är ni värda .

    SvaraRadera
  5. Grattis! vad duktiga ni är!!

    SvaraRadera
  6. Han klär ju ännu bättre i gult! Grattis!

    SvaraRadera
  7. Tror han klär i alla färger, kanske mest i gul-blåttt! Tack!

    SvaraRadera
  8. Vi hurrar i Lyse:o))

    SvaraRadera
  9. Men, vilken duktig häst du har... han ser så stolt ut själv också där med rosetten, tycker jag. Va kul... och grattis till Er båda!
    Själv har jag varit på en "road-trip" till Värmland, Sunne för att hämta hem "dotra" (inkl bohag) som nu ska praktisera på en reklambyrå här i Stockholm. Tycker om att köra bil så där lite lagom långt (ca 5 tim) även om det inte är så klimatsmart...

    SvaraRadera
  10. Ni är helt otroliga! Bra jobbat!
    Ses till helgen.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Ja, han bli mallig när han får rosett!

    SvaraRadera
  12. Kul att du kommer hem till helgen Sandra! Disco vill bli hoppad!

    SvaraRadera
  13. Va roligt att det gick så bra!Grattis!!

    SvaraRadera