lördag 28 mars 2009

Slöfock


Skulle rida ett pass idag för att matcha Disco inför tävlingen. Gick ut o gick en sväng först. Var väldigt slabbigt o slaskigt. Kände direkt jag hoppade upp att han var SLÖ. Fick bära runt honom... Red lite galoppökningar o övergångar. Han gjorde det han skulle, men inte ett uns mer. Tror att han sparar sig för att kunna va riktigt galen på framridningen i morgon. Att springa i "passage" med svansen på ryggen är energikrävande... Fick ett skrittpass, sen red jag programmet 2 ggr. RED FEL VÄG IGEN båda gångerna, fast på olika grejer. Jag tror jag blivit senil. Har 5 program i huvudet o de blandar jag friskt... (LC:1, LC:2, LB:0, LB:1, LB:2) Rider jag fel väg blir jag vansinnig på mig själv!
Ja, ja ingen bra känsla alls idag, men han är förlåten om det går åt skogen i morgon. Han går ju bara i grundskolan ännu o man kan inte alltid va på topp.
Vi får göra så gott vi kan!!

9 kommentarer:

  1. Håller tummarna igen :) Går säkert fin fint.

    SvaraRadera
  2. Tack, behöver nog det denna gången har jag en känsla av... MEN det är ju bra miljöträning för honom. Har aldrig tävlat där.

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid så lätt du. Vi får hoppas att han tar det lite lugnt i morgon Disco. Stort lycka till på er!

    SvaraRadera
  4. Tack, tänk om man fick energin när man ville ha den...

    SvaraRadera
  5. Lycka till !! Hoppas han inte fräser på framridningen.

    SvaraRadera
  6. Tackar!! Ja, det hoppas jag med!

    SvaraRadera
  7. Lycka till idag:D

    SvaraRadera
  8. Tack alla för er uppmuntran!!!!!!!!

    SvaraRadera