söndag 8 februari 2009

Trevlig helg på Melodifestivalen med mina vänner!



Har nyss kommit hem från en härlig o avkopplande helg i Göteborg med mina kompisar! Vad vore livet utan nära vänner?????
Vi kom ner på lör fm. Checkade in på hotell Scandic Crown. Malin o Kicki dukade upp massor av god mat! De hade bakat underbara pajer, sallad. tillbehör och CHAMPAGNE! Vilken feststämning! Ett MYCKET gott rödvin smakade vi också på. När vi ätit o druckit länge o väl gick vi ut o promenerade. Dröjde inte så länge förrän vi blev hungriga igen... (o törstiga). Vi gick in på källarkrogen, jättemysigt ställe med trevlig personal. Där satt vi o njöt av mat o dryck. Jag beställde: skagentoast till förrätt, tunga med räkor till huvudrätt o friterad camenbert med persilja o varm hjortronsås till efterrätt. Gott! Och förstås gott vin till. Och förstås espresso o Irish coffee... Vi promenerade tillbaka till hotellet o gjorde oss fina till kvällen. Sen bar det iväg.
Melodifestivalens deltävling på Scandinavium!!! (Det har vi som tradition o har gjort i flera år). Att titta på detta live går inte på något sätt att jämföra med TV. Det är alltid fullsatt o en härlig stämning. Snygg produktion. Det blir en helhetsupplevelse med bra musik, fina artister, tjusiga dekorer, dansare, effekter på scenen, vackra kläder osv. Föreställningen börjar kl 19 med artister som uppträder. Detta får man ej se i TV.
Jag gillade Emilia bäst, men även Alcazar (saknas Magnus) o Shirley Clamp tyckte jag var bra.
Tillbaka till hotellet. Efter denna promenaden var vi hungriga igen! Fram med mat, godis, nötter, snacks o vin!!!!!!! Vi satt o babblade länge o väl innan vi sov sött i härliga sängar efter en väldigt lyckad dag.
Vad vore hotellvistelse utan hotellfrukost? Där fanns ALLT. Tror vi satt med våra kaffekoppar i ett par timmar. Mums.
Dags för hemfärd. Vi längtar redan till nästa år.
Tack min underbara syrra o Malin, Birthe o Tina!!!!!!!!!!

(fotot föreställer några väninnor på fest + fantomen!...)

8 kommentarer:

  1. Va härligt att höra att helgen blev så bra för dig och att ha så fina vänner som fixar när ma blir gammel.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tur att nån tar hand om oss gamlingar...
    kram

    SvaraRadera
  3. Ja mfen varför va inte jag med, jag brukar ju vara med och ta hand om er gamlingar:)Janne

    SvaraRadera
  4. Hej Janne!
    Åh, vi tänkte inte på det.., du hade blivit en utmärkt chaufför....

    SvaraRadera
  5. Hungrig jag blev nu :) Kan tänka mig att stämmningen var hög och fin :) BM

    SvaraRadera
  6. Vad bara att ni hade det bra. Nu blev jag hungrig

    SvaraRadera
  7. Nu gör jag ett test!

    SvaraRadera
  8. Testet funkade! Nu kan du skriva, fast jag tror jag vet vad som kommer... Tur man kan glädja nån..

    SvaraRadera