onsdag 11 februari 2009

Träning


Var o tränade för Janne. Han började med att säga att han inte var motiverad. Trött o kraftlös. Jag gav honom lite fika o genast pggnade han på. Tur för mig.
Disco hade fått nya skor o blev jättefin på hovarna. Han kändes fin under uppvärmningen, inte så överspänd som förra gången. Fick börja på volten i trav med lite öppnatanke. Bra i båda varven, men jag måste passa högersidan så han rundar sig. Galoppen kändes kalasfin. Han gjorde fina fattningar på volten o fick öka o minska galoppsprången. Måste passa högersidan här också o jag måste passa mig så jag inte sätter mig på utsidan. Det gick bra att galoppera runt 4-kanten men Janne vill att jag är aktiv så han inte tappar auktionen. Jag gjorde själv lite öppna i v varv o Janne undrade varför jag bara gjorde det till v. Bra fråga. Ingen aninig. Det visste Janne. Gör en till h får du se. Det gick inte så bra, vinglig o han lade sig i handen... Nu blir det till att jobba med öppnorna i h varv. Vi avslutade med att rida ganska friskt travtempo i lite lägre form o jag kände hur hela hästen var aktiv.
Jag var jättenöjd med detta passet o det var Janne med.

9 kommentarer:

  1. Kul att läsa om era träningar! Roligt att det gick bra. Det är konstigt hur saker som funkar bra i ena varvet kan vara så svåra i det andra :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Här lyser då flitens lampa! Och du undrar varför Janne är trött o sliten??! Han står ju i ridhuset varannan dag!! :-)
    Hälsn. fr avundsjuk syrra vars häst är konvalecent...

    SvaraRadera
  3. Ja, Anna, att det kan va så svårt att rida... efter alla år borde det gå lätt...

    SvaraRadera
  4. Luppan tar igen allt så fort hovarna läkt. Hon "har det i sig" som inte många andra hästar har!

    SvaraRadera
  5. Du beskriver din träning så bra. När får vi se film på din fina häst? Hade varit kul. :) BM

    SvaraRadera
  6. Hej BM! När jag blir rik ska jag köpa en digital videokamera. Ska du va med för Peter fre 20/3? Jag jobbar em så jag kan bara om jag får en tidig tid.

    SvaraRadera
  7. Janne får fixa en tidig tid till dig tycker jag. :) Får se om jag hinner med det? Jag kommer så småningom, det kan du vara säker på,haha...BM

    SvaraRadera
  8. Fin bild:D
    Kul att det gick så bra då på träningen:D

    SvaraRadera
  9. Ja, man får va glad varje gång det går bra....

    SvaraRadera