fredag 3 februari 2012

Januari + statistik




Äntligen är denna månaden slut! Tycker det har varit en lååååång månad, trots att vi varit iväg på sem en vecka (som var helt underbart). Vet inte varför jag "lider" varje januari, tycker väl att det är dags att komma igång o i stället kommer is o kyla så att det blir omöjligt att träna här hemma o knappt köra till ridhus. MEN för all del, jag o hästen är friska, vi är privilegierade!
Trots allt har vi hunnit med en del mycket bra träningar för både Janne o Pernilla, o faktiskt har det givit lite resultat! Pernilla har ju tydligt sagt att lille Disco nu faktiskt måste börja ta i lite när jag ber honom. JAG måste med andra ord börja rida med lite mer krav än tidigare.
Var i ridhuset i onsdags. Travarbetet kändes bra från början o jag tyckte mig se i speglarna att det såg ok ut. Galoppen är just nu stötestenen. Jobbade med fattningar o tempoväxlingar samt att få till en "stampig" arbetsgalopp. Det sista gick ganska bra medan fattningarna till h inte alls gick som jag ville. Jag får honom inte "på bakbenen" i fattningarna där. Lite förvänd, gick sådär. Men kändes ändå fint att få jobba igenom honom.
Idag var det -14. Ok i stallet, inte frusit ännu. Disco brukar sova naken på ett tjockt lager med halm, men nu har han fått pyamas på natten. Han har ingen bra figur för täcken. De åker hit o dit o dessutom klämmer över manken. Han ligger mellan storlek 145-155, grov runt bog o bringa, så svårt att få passande täcken. De med ryggsöm är bäst. Har ett gammalt Källqvist o ett ännu äldre Börjes som faktsiskt ligger ok. Köpte ett svindyrt utetäcke med halvhals, men det känns som han ska kvävas i det...

Mest besökta sidor i Januari:
1.
Träning för Pernilla. Dags att spänna bågen
2. Hemma igen. Bilder från Teneriffa
3. La Gomera
4. Anastasia, söt storasyster
5. Semester Teneriffa

Besökare, länder
1. Sverige
2. USA
3. Ryssland

Översta bilden är Sandra o Cobben på vinterpromenad
Understa är Nicke o Disco som vänslas



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar