söndag 29 januari 2012

Ringrostig efter 1 vecka...




Idag kunde jag köra till ridhuset o Janne. Jippie!
Knepigt, var ju bara drygt en vecka sen sist, men jag kände mig ringrostig... Fick värma upp Disco extra länge för att han skulle få igång motorerna o samtidigt vara smidig, så han var nog också lite rostig, men det blev bra efter stund.
Även detta pass gick i galoppens tecken. Jag fick koncentrera mig på att ha en trummig arbetsgalopp där han jobbar på bra. Efter ett antal övergångar o fattningar blev det riktigt bra! Han gjorde en kalasbra (sin bästa) övergång galopp-skritt i h varv då han tog emot sig fint bak utan att lägga sig i handen. H-galoppen var sedan super. Han var fin bak utan att ta stöd i handen.
Janne tyckte han såg fin ut i traven efter galoppen o det kändes fint. Jättebra att det gick att träna idag så vi båda fick oss en genomkörare!

Fick filmer idag på Sandra o Cobben. Kul att se att de utvecklas så fint.

http://www.youtube.com/watch?v=hJwwqGnkHbg&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=CSb8QmC4mH0&feature=youtu.be

2 kommentarer:

  1. Oj va Cobben har "vuxit" till sej!!!Han har verkligen utvecklats:)

    SvaraRadera
  2. Magic: Ja, lille Cobben har stärkt sig o även blivit mjukare i kroppen.

    SvaraRadera