söndag 9 oktober 2011

Shopping på Flyinge








Varit på Flyinge o Avelschampionatet i 3 dgr. Så underbart att få andas "Flyingeluft" igen. Det är något visst med den platsen o jag tänker alltid på hur härligt det var när jag var där med Karinba. En annan del i det hela är att man träffar så mycket folk man känner. Kul! Men nu var jag förstås där framför allt för att se på fina unghästar! Såg några jättefina hästar jag GÄRNA hade tagit med mig hem.. Bla en svart Dionysos hingst o ett syskonbarn till Disco mfl. Referat kommer senare.

En stor del av upplevelsen är att gå på mässan o shoppa. Jag lyckas alltid få med ett antal kassar med grejer hem.... Vissa saker tror jag hoppar ner i påsen av sig själva(!) Kanske inte så att jag verkligen behöver allt jag köper, men det är så himla kul att gå runt o se alla fina kläder o hästsaker. Så efter 3 dagars promenerande runt på mässan så fick jag med mig följande:

Ett horseware regntäcke med halvhals
Fleecelindor Mias cremefärgade
Fleecelindor Agria vita
Fleecejacka från Schockemöle
Tröja från HV Polo
Grimma från Schockemöle

Så det blev faktiskt inget Pikeur i år. Men det var nära för jag hittade en jättefräck väst i blankt brunt tyg med små stjärnor som nitar på, men den tyckte delar av resesällskapet inte om (Det lämpar sig inte i tryck vad de sade...), så jag avstod. Det var nog tur för den var svindyr...

Om jag hade behövt jacka/kappa hade jag köpt en läcker silverfärgad blank kappa från Cavallo. Ursnygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar