lördag 15 oktober 2011

Pernillaträning



Idag var det dags för lite träning för Pernilla. Nu var det länge sedan jag tränade för henne, så jag tänkte att hon kunde få känna lite på Disco.
Hon tyckte att han blivit bättre på bakbenen o det var ju bra.

Jag red en stund efter henne o han kändes fin som han brukar då hon ridit. Red lite på volterna med bla tempoväxlingar o övergångar. Om han inte är aktiv ska jag direkt flytta undan så att han får med baken. Ska tänka manken upp. Han får inte bli för låg i h galopp. Något som är jätteviktigt för mig att tänka på är att jag inte blir fast i yttertygeln, utan kramar o lättar hela tiden.

5 kommentarer:

  1. Va lustig,precis det skulle jag också tänka på sa hon!;))Känns som om det var en evighet sen hon var här,så jag sa att jag får spela in hennes röst för den lyssnar Sudden bra på;))

    SvaraRadera
  2. Magic: Man skulle ha en tränare att plocka fram just när man rider o behöver en...

    SvaraRadera
  3. Har aldrig ridit för Pernilla, men ni verkar väldigt nöjda. Var kan man träna för henne?

    SvaraRadera
  4. Anna: Pernilla Olsson är B-tränare o väldigt duktig. Har träningar på massa ställen, vet ej riktigt var hon är men Lysekil o Uddevalla här omkring, sedan vet jag en del ställen uppåt.

    SvaraRadera
  5. ok, tack. Ska googla på henne.

    SvaraRadera