söndag 16 oktober 2011

Bottenrekord i LA:1






Idag var det tävlingar på trevliga Munkedals Ridklubbs anläggning. De anordnar alltid bra tävlingar, det är kul att rida där. Domare för dagen var Malou Wickberg, som jag aldrig ridit för tidigare.

Det var allra bästa förutsättningar. Disco var vältränad, nära väg att åka, solen sken + vindstilla, Sandra åkte med som medhjälpare, Janne tittade på framridningen = bästa tänkbara uppladdning.
Disco uppförde sig fint på framridningen o var helt loss o mjuk. Kändes mycket bra. Red fram honom lagom mycket.
Inne på banan var han fin o lydig. Egentligen ingen miss någon stans o jag hade en fin ridkänsla. Självklart kunde massor av saker varit bättre, men jag var nöjd med honom.
Det var dock inte domaren. Fick mitt sämsta resultat i LA:1 någonsin. 61,316%. (kom 5a av 15) Ha,ha, det var tom sämre än den gången när han bockade i alla fattningar + att jag red fel väg.... Tidigare har han faktiskt fått över 75%...

Domaren skriver: vingligt, lägger huvudet på sned, spårar ej, spänd, tappar bjudning, måste visa övergångar, måste visa mellangångarter. Det enda positiva var prydlig sits.

Nu är det 5e klassen på raken han inte placerar sig. Så det har inte hjälpt att jag ökat träningsintensiteten, tömkört, låtit andra rida honom.
Det var sista tävlingen för i år.


6 kommentarer:

  1. Inte alltid poängen blir efter hur det känts. Ibland får man tävla med sig själv. Du var ju nöjd med ritten innan resultatet ? Nya krafter nästa år !!! Inget i U.a ?

    SvaraRadera
  2. MM: Nej, det blir inget i Uddevalla. Behöver nog träna lite mer först...

    SvaraRadera
  3. Hmm, var konkurransen extremt mycket högre den här gången? Hur såg procenten ut för resterande ekipage? Det är så himla lurt med dressyrtävlingar vad gäller poäng, men protokollet brukar iaf spegla ens egna känslor inför ritten. Säkert att de hade skrivit på rätt protokoll ? Känner du igen NÅT av det de skriver? (Det har ju hänt att de har kastat om färdigtryckta protokoll och de har fått någon annans resultat i handen)

    SvaraRadera
  4. Torill: Konkurrensen var nog ungefär som den brukar vara. De har absolut skrivit rätt protokoll o jag har kontrollräknat. Hon låg väl relativt lågt i skalan tycker jag.
    Har sett på film o jag kan hålla med henne på flera punkter i det hon skriver. Kanske var min känsla fel denna gången.

    SvaraRadera