söndag 19 juli 2009

SEMESTER!






Började min semester i måndags. Så underbart. Ska ha 3 goa veckor!
Semestern kunde inte ha börjat bättre. Falsterbo. Nu hoppas jag att få något vettigt gjort också, o inte bara glassa omkring... Höt är ju inne tack o lov, men jag ska högtryckstvätta stallet o måla, det gör jag varje år. Ska också smörja upp Discos alla grejer. Även trädgården ska få lite ansning, kanske hinner jag att fixa lite inne också. Sen måste jag träffa lite vänner som är så svårt att hinna med när man jobbar. Ska bli kul!

Förstås blir det FIKA i massor. Vi gillar även god frukost, så det blir ofta kaffe med färska bagerifrallor. Mysigt.

Idag skulle jag lämna tillbaka husvagnen vi haft i Falsterbo. Den hörde hemma i Skepplanda. När vi lämpat av den körde vi för skoj skull på massa småvägar tillbaka till Trollhättan. Det var rena safarit. För utom en stor vacker råbock såg vi flera flockar av dovhjortar. Efter ett tag såg vi en stor vildsvinsugga med 4 jättesöta kultingar. De stod o åt betor av något slag o brydde sig inte det minsta om att vi stannade o tittade på dem. Vad snabbt de åt! Har aldrig sett vildsvin så nära förut. På en åker intill betade flera hundra canada jäss. Hanarna är vackra. Efter en liten bit var det dax igen. Flera flockar med kronhjortar. Vilka jättekronor! Ståtliga! Dessa var dock inte vilda utan inhägnade, men vackra att se på.

Det blev ett pass på ridbanan när jag kom hem. Underbart att vara i sadeln igen!

Bilderna hämtade från nätet.

7 kommentarer:

  1. Ett sånt äventyr, först Falsterbo och viltsafari och sen äntligen hemma i sadeln igen. Ha en bra fortsättning på semestern!

    SvaraRadera
  2. Tack uba! Saknar dig, var länge sen vi träffades nu! Har för mig att du börjat jobba nu? hoppas du haft en bra semester.

    SvaraRadera
  3. E du säker på att du inte va i Borås djurpark!!!
    Nu ska du få slita Irre för nu vet vi hur femåringarna ska gå!!!

    SvaraRadera
  4. Kul att du fick ett litet äventyr till när du lämnade vagnen. Ja, vi hoppas att vi har Disco me oss till Falsterbo nästa år :)

    SvaraRadera
  5. Semester betyder glassa...:)) Får nog åka den rundan tror jag. Ha de gött...:)

    SvaraRadera
  6. Härligt med semester nu. Hoppas vi slipper se fler ormar.

    SvaraRadera
  7. Ja, det hoppas verkligen jag med Sofie!

    SvaraRadera