fredag 24 juli 2009

Janne red Disco





Janne red Disco idag. Han tyckte att traven kändes fin. Galoppen är lite svårare, han vill häva sig i händerna i avsaktningar o när det tar emot. Janne jobbade lite på de linjerna som jag red i onsdags, dvs 10 m galoppvolter, halvt igenom, fortsätt i förvänd. Galoppfattningar på rakt spår. Galoppfattningarna från skritt på rakt spår var svåra även för Janne. Hmm. Han fattar fel galopp ungefär varannan gång... Så vi har allt att träna på...
Men det är jättebra att Janne sitter på Disco med jämna mellanrum, han känner vad det behövs tränas på.

Ps Kolla in de nya fina ridbyxorna! (Förra gången red stackarn i shorts...)

6 kommentarer:

  1. Va trevligt att se Janne "ordentligt klädd".
    Han blev väl inspirerad i Falsterbo :)

    SvaraRadera
  2. Jaså, 50-åringen MM ger sig till känna, har hon vaknat nu, slutat blogga efter 50?

    Så härligt Irene, att du helt kan ägna dig åt bara nöjen, njut av semestern! Önskar mulet och lite blåst över hästhagen (håller flygfäna borta) och aningen mer sol över oss övriga.

    SvaraRadera
  3. Idag har det varit bra "hästväder".
    På nåt sätt ägnar jag mig bara åt nöjen... Även om det inte är tänkt så... Har iaf rensat rabatter idag (pust, stånk)

    SvaraRadera
  4. Tänk så duktig man känner sig efteråt när man varit nyttig, har själv ägnat ett par timmar åt att flytta växter och plantera nya på min LILLA framsida (inköp ingick). Alternativet var att städa och greja inne på min lediga dag innan jobb både lö-sö kväll. Är hellre ute i icke-regn.

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen så toppenfint hos dig. Så duktig på att se vad som passar. Jag minns den sköna kvällssolen när vi satt på baksidan o latade oss...
    Städa? Äsch, en annan dag...

    SvaraRadera
  6. Ser ju bra ut, ovanligt att se Janne utan gummistövlar.
    Sandra

    SvaraRadera