måndag 20 juli 2009

Ätit upp förstapriset



Idag har vi varit i Fiskebäckskil på Skaftö o ätit lunch på restaurant Brygghuset. Vann lunch för 2 pers på en tävling i våras. Det var ett mycket trevligt ställe nere vid hamnen o man kunde välja att sitta inne eller ute. Till alla rätter ingick sillbord med sill, lax, grönsaker, bröd, ägg, röror, hemmagjord potatissallad mm. Jättegott!!! Huvudrätten var kalvkött med kokt potatis o en tomatsås. Kaffe på maten ingick också. Åker gärna dit igen! Tack Disco!

Disco fick ett rejält tömkörningspass idag. Har inte tömkört på ett tag, så han var lite ringrostig. Började värma upp på stora spår i lägre form. Skänkelvik i skritt. Inga problem. Började sen jobba på volterna. Fick börja med övergångar skritt-trav att han skulle svara kvickt o att han skulle GÅ PÅ i skritten. Jag fick jaga på honom i lite friskare tempo i traven så att han skulle "komma igång" i maskineriet. Rätade ut o längde några steg ganska ofta o då krävde jag att han skulle SVARA direkt! Herregud, jag fick springa så tungan hängde utanför...
Formen tyckte jag var väldigt mkt bättre än sist. Nu orkar han jobba "i uppförsbacke" längre stunder. Gjorde övergångar trav-galopp o även längningar i galoppen.
När han hade fått upp ångan var han riktigt fin o han jobbade på med fin mekanik. Då kunde jag ta tillbaka i traven o han fick gå lugnare. Försökte mig på lite öppnor i skritt längs långsidan. Gick riktigt bra i h varv, men inte alls i v. (tvärt om mot när jag rider). Han ville förböja sig o om jag rätade ut blev det ingen tvärning. Tror att det var lite svårt för honom att förstå vad jag menade. Avslutade med trav i låg form. Då var han gupplig o fin över ryggen.
Nyttigt pass för oss båda!


Vinbären är mogna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar