lördag 18 juli 2009

Falsterbo Horse Show!





Nyss hemkommen från Falsterbo. Var där från ons kväll till lör fm. Såg massor av fina hästar. Helt fantastiskt att sitta på läktaren o se den ena vackrare än den andra. Såg många unghästklasser i dressyr, så nu vet jag hur Disco ska gå!!!!

Något som var kanon var att man kunde lyssna på radio med kommentatorer som förklarade o diskuterade de pågående ritterna. Det var domare o duktiga ryttare som kommenterade. Lärorikt.
Plus också för den härliga musiken till ritterna!

Hela området var en folkfest med massor av utställare, serveringar mm.

Om jag ska nämna några hästar som stannat kvar på näthinnan så var det skimmeln Greetings (Don Romantic - Nocturne) som kom 2a i 5-åringarnas final. Vilken utstrålning!
Favourit (Fidermark- Worldchamp) som Tinne Willhelmsson red o vann med på lördagens Dressyr Derby. Lydig o mjuk. Otroligt talangfull.
Scandic (Solos Carex - Amiral) som Patrik Kittel red. Helt fantastisk! Vacker, lydig, mjuk, vilken utstrålning! Jag är såld!!!

Bilder: överst Jan Brink på Roosewelt vann kvalet till 7-årschampionatet.
Mellan: Peter Markne värmer upp.
2 underst: Patrik Kittel leder Scandic

7 kommentarer:

  1. Roosewelt är min favorit. Redan när han va 3 år...:))) Kul att se proffsen jobba...:))

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni haft de bra:D Fina bilder du tagit:D

    SvaraRadera
  3. åååå vad avundsjuk jag blir....jag ville oxå kommit ner och kollat.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder, vilka fina hästar!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, för mig är det rena drömmen att få strosa omkring o se på alla fina hästar på framridning o som tävlar. O titta på fina ridkläder o fina hästsaker... Speciellt när det är varmt o solen skiner!

    SvaraRadera
  6. Javisst hade vi det underbart ! Tänk att ha så goda kamrater:)

    SvaraRadera
  7. Vissa hästar fastnar man verkligen för!Nu har du ju sett hur du och Disco ska göra så nu e det bara att köra på=)

    SvaraRadera