lördag 21 februari 2009

Sista ritten innan resan!


Jaha, så har man ridit för sista gången innan vi åker. Nu dröjer det en hel vecka för min del till nästa gång. Får väl försöka hålla igång lite där nere, så man inte tappar flåset helt. Finns gym på hotellet o mina situps går att göra även i Sharjah...
Att åka iväg när man har hästar, stall, hus, katt osv kräver planering. Ibland undrar man om det är värt allt jobb innan för att få det att fungera. Finns inga hästpensionat med duktig ryttare i närheten? Förr lämnade jag Karimba på Buddeberg. Janne åkte dit o red henne. Nu ska Sandra o Simon ta hand om allt 4 dgr/man. Frid o fröjd så länge Sandra är kvar. Simon känns tveksamt.. Men han har väldigt bra självförtroende: mamma, Disco gillar mig o jag tog hand om Jill. Inga problem. Nu är det så att 600 kg Disco kan vela gå åt ett annat håll än Simon, då undrar jag... Jill var vår Shettis o det var när Simon var liten. Som tur är finns ju SOFIE i stallet. Hon är en klippa o får hjälpa Simon. När Sofie tar hand om hästarna är jag lugn.
Tror att allt är förberett. Hö o halm nere, kraftfoder blandat för 8 dgr, lappar med alla tänkbara tel.nr uppskrivna.. Ska nog gå bra. (Tänk om vattenledningen fryser)...

Sa till Tommy att inte gå till skogen o fälla trän som han hade tänkt. Tänk om du skadar dig, inte värt, sa jag. Sen lastade jag Disco o åkte till Hoga.
Han var lite disträ när jag red fram. Snöplog utanför. Efter pausen började jag i skritt. Gjorde kvarts framdelsvändningar. Gick bra. Sen övergångar skritt-trav-halt osv. Funkade också. Lite skänkelvikningar längs långsidan i skritt o trav, sen liten paus. Började sedan med galoppen. Lite på volten i båda varv med att länga o ta tillbaka. Eftersom han gjorde det bra slutade jag. Paus igen. Jobb i trav. Red på volten med tempoväxlingar. Tog inte tillbaka i traven, då är det bäst att Janne är med o tittar så jag inte gör fel. Travade ner honom i lägre form under lättridning, det gillar han! Jättenöjd med passet. Skulle dock önska aningens mer energi. Längtar redan tills jag får rida nästa gång!

3 kommentarer:

  1. De finns väl nåt du kan rida på där,nån camel eller arab kanske. Janne är ju ändå upptagen nu med coaching av Don Charly. Var väl därför han gick så bra igår.Här sitter vi i snöstormen på lab o är inte ett dugg avundsjuka på din resa.UBA, UIJ,UUE o UYM

    SvaraRadera
  2. Hej labtjejer! Nä, snöstorm är ju mysigt eller hur? Men ni kan tänka på mig i morgon i en solstol på dagen o strandpromenad o god middag i solnedgången..
    Ha det bra här hemma!

    SvaraRadera
  3. Ska allt se till så att Simon gör det bra. Det tror jag nog. Hoppas ni får det så bra:D

    Ha det så bra

    SvaraRadera