måndag 16 februari 2009

Felix



Det är många som sagt till mig att skriva om min katt Felix. Vi skaffade honom i början på juni. Innan honom hade vi haft 2 underbara katter. Findus o Frasse. Findus var en randig jättekatt som var väldigt kelsjuk o Frasse var en grafitgrå /vit gentleman som alltid tröstade när man var ledsen eller deppad (han kände det på sig) o ville ligga o spinna intill oss.
Att vi tog hit Felix i juni var ingen slump. Han skulle då inte få vara ensam hemma någon längre stund eftersom båda barnen kom hem från Linköping o båda skulle jobba skift över sommaren, så var alltid någon av oss 4 hemma hos den lille. Vi fick honom av Sandras kompis i Högsäter o han var en helt underbar liten kattunge. Inte rädd för något, tillgiven, kelig o förstås busig! Han var randig med vita partier o han hade jättestora öron! Dessa har han växt i nu...
Denna varelse vill ligga i knät o gosa så fort man sätter sig. På natten ligger han i mina knäveck eller mig.

Nu börjar lille Felix bli stor o vi har beställt tid för kastrering!

På bilderna se ni honom som liten o hur han ser ut nu.

6 kommentarer:

  1. Felix är så söt:D

    SvaraRadera
  2. Katter är härliga.
    Vår katt sover mest hos dottern, när hon är hemma, annars hos sonen. Men när jag är sjuk sover hon troget hos mig; hon känner, liksom din Frasse, på sig sånt hon med.
    Felix är ju ursöt!

    SvaraRadera
  3. Tror vissa katter har ett "6:e sinne"!

    SvaraRadera
  4. Nu funkar sidan igen. BM :)

    SvaraRadera
  5. Åh så fantastiskt söt! "Til å spise opp" som det heter i Norge.

    SvaraRadera
  6. Vicken fin liten katt ni har =),//uue

    SvaraRadera