lördag 30 mars 2013

Verktyg av Janne


Tränade på Hoga för Janne o beklagade mig för honom. När jag började trava på volten kände jag mig helt "lost". Kändes som om det var första gången jag satt på en häst. Inget funkade. Disco lubbade runt utan energi o när jag bad om mer blev det bara spring. Kände mig gråtfärdig. Janne hoppade upp o kände lite på traven. Det var bra för jag kunde se det hela vid sidan av.

Jag hoppade upp, nu kändes D mycket bättre. Janne började guida mig hur jag skulle göra. Bra! Jag skulle räta upp överlivet o dra tillbaka axlarna, händerna något isär o väl framme. När han kärvar med huvudet får jag INTE pilla loss med tyglarna utan rida på framåt så att han tar stöd igen. Jag måste ge honom den ramen o där måste jag rida igenom om han inte vill ta i (utan att bromsa med tyglarna). Det funkade!!! Janne tyckte att han blev jättefin i traven o jag hade en fin ridkänsla, underbart!
Jobbade på liknande sätt i galoppen, funkade där med!

Trots att mitt mål var att rida lite delar ur program, så var det här det viktigaste. Nu vet jag hur jag ska tackla det hela o har en linje att följa igen. Tills något annat dyker upp förstås (ha ha). men jättetacksam att Janne hjälpte mig.

Att han rumlade i transporten på väg hem har jag glömt...

Glad Påsk på er alla!

2 kommentarer: