söndag 31 mars 2013

Påskträning med Pernilla


"Vanliga" folk är hemma o äter ägg på påskafton, men inte vi inte. Kl 8 var vi framridna o klara för att träna för Pernilla.

Disco kändes fräsch trots träning på Hoga dagen innan. 
Vi började i skritt. P tyckte inte det var någon idé att jag travar o galopperar då han inte är på bakbenen. Fick pressa i sittbenen o försökte få honom att vinkla bakbenen. Ryggade utan att trycka med skänklarna, när jag red fram skulle han vara kvar. När han äntligen ville sätta sig fick jag en fin eftergift. Jag fick gå över i trav o göra övergångar där. Han får inte gå ur "sittläget", då måste jag backa bandet igen. Skall trava sakta tills han bär fint bak, då kan jag gå fram i mer tempo. När han väl accepterat att bära mer vikt bak blev han jättebekväm att rida. Fick gå ut på spåret o öka på traven, hade väldigt fint stöd i handen.
Gjorde några fattningar åt varje håll. Det är lättare i galoppen än traven. Samma där, om jag driver på får han inte ramla iväg.

Ganska nöjd, men det är lite traggligt. Kommer jag aldrig framåt nån gång? Vill ju tävla Msv, med det verkar sannerligen avlägset... 

Hem o fixade Påsklunch, blev supergott. Massor av sill, lax o skaldjur. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar