måndag 24 september 2012

Janneträning

Började på volten att få Disco att bjuda på framåt med aktiva bakben i olika travtempon. Det samma i galoppen. Det visade sig vara svårt att växla mellan olika tempo utan att han faller isär. Detta är ju viktigt att träna på. Jag måste tänka på det när jag rider själv hemma att jag ofta varierar tempot. Jag hamnar nog lätt i ett "tunggung". En positiv sak var att skänkelvikningarna var mkt bättre idag. Helt av sig själv(?)

När Disco kändes ok red jag upp LA:4. Länge sedan sist. Faktiskt kändes en del rörelser bättre, men några högre poäng hade det inte blivit.... Det blev lite vingligt, men igen, skänkelvikningarna bra, skumt. För att kunna tävla LA:4 måste vi bli starkare i ökningar o övergångar o han måste orka att trampa in sig o pumpa på i stället för att ramla framåt. Men det är ett kul program att rida!!
Foton: Roger Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar