torsdag 27 september 2012

Bo Jenå vid tömmarna!


En stor dag för oss idag! Disco har tränat på tömmen (med Mia) för självaste förbundskaptenen! Han gästar Sotenäsklubben i 2 dgr.

Idag var det tömkörningsträning på schemat. I morgon ska jag rida på morgonen o sedan blir det tömkörning på clinicen.
Jag var väldigt spänd på hur detta skulle gå. Vad skulle han säga om Disco? Jag visste ju iaf att Mia kan sin sak o hon har ju tränat tömkörning för honom många gånger. 
Visst gick det bra! Först fick han trava o galoppera en stund på volten o komma igång. Sedan blev det lite mer samling o han fick skänkelvika i skritt från kvartslinjen. Inga problem. Några vändningar. Öppna i skritt längs långsidan också bra. Lite småtrav i öppna med samling, inga problem. Till sist skulle han trampa mer under sig i öppnan. Då tog Bo tömmarna o Disco blev lite stressad av att behöva ta i ännu mer. Men det var mycket beröm o sockerbitar när han gjorde rätt. Oj vad fin han blev! Fick tom lite kadens i traven. Jag blev nästan rörd så fin han var! Måste ge Mia en eloge, hon är väldigt duktig o fick mkt beröm.
Blev jättestolt när jag skulle skritta av Disco o Bo hälsade på mig o sade att jag hade en fin häst!

Hade hyrt en box i Sotenässtallet o det var jätteskönt att kunna ställa in honom där. Men han fick åka med hem o sova i sin egen box. I morgon blir det upp tidigt för jag ska rida först av alla som ska träna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar