måndag 26 mars 2012

Träning med skotapp


Bilden är på mina nyvunna handskar (tidningen Ridsport). De passade bra o kändes smidiga. Blir bra nästa vinter.




Tränade för Janne igår. Han tyckte Disco såg fin ut i traven från början.

Lite övergångar i alla gångarter. När jag ska fatta galopp från skritt måste jag ha honom rakare. Han ska bära upp sig på bakbenen o inte ramla iväg i fattningen. Jag ska sitta in i minskningen av galoppen med sätet.
Skänkelvikning i skritt några ggr, sedan trav med övergångar. Han lägger sig gärna i handen o vill inte ställa sig i nacken. Tror det är där problemet sitter med dessa skänkelvikningar.
Testade några uppridningar i galopp, både från h och v. Han galopperar rakt o det är bra. Lättare att vända upp i h-galopp, men han ställer upp bättre från v galopp. Längningar i galopp gick bättre idag än sist. Han gjorde tom ett ganska bra upptag.

Nöjd med travlängningarna, han orkar nästan ända fram... Men det var obehagligt för han trampade sig själv o snubblade mitt i ökningen. Hann inte mer än tänka det så trampade han sig igen o haltade flera steg. Då hade skon åkt av. Typiskt.
Ringde snälla hovis o han skulle komma på tis o sätta på flappskor igen. Nog lika bra. De kan han inte trampa av o dessutom blev hans framhovar fina förra året då han hade sådana sulor.

Janne filmade mig lite när jag red. Traven såg riktigt fin ut, kul. Syns att han blivit starkare. Galoppuppridningarna såg också ganska ok ut. Tyvärr var jag inte så nöjd med galoppen, där satt jag o drog upp knäna... Kändes som om han längde ordentligt, men det såg segt ut, likaså förvända såg seg ut.... Bra med film! (även om man inte gillar allt man ser..)

2 kommentarer:

  1. Tur i oturen att det inte hände på en tävling!Man kanske kan få se filmen?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magic: Det har du verkligen rätt i. Huu. Ska se om jag kan lägga ut lite film.

      Radera