fredag 30 mars 2012

Laventas mage till Lussan!


Vilken överraskning! Laventas mage har lånats ut till Lussan! Stod om detta i Ridsports Avelsbilaga. Hon leasas av Lussan o är nu betäckt med Guinness (som Lussan red förr).


Laventa e. Nactus u. min Lavona. Lavona betäcktes med Nactus efter att jag sålt henne. Laventa  ägs nu av Stall Kopparkulla. Hon blev bästa gångartssto som 3-åring på Elmia o hon har fått massor av fina avkommor. Blev Elitprem. i år, Grattis!


Spännande att se vad det kan bli av det fölet.

Här är en länk till Stuteri Kopparkulla

Bilden på Lavona och Laventa (1v) fick jag av Katarina Ekstrand som jag sålde Lavona till. Katarina sålde sedan Laventa till Monica Björkdahl, Stall Kopparkulla. 

Tänk att min Ingresse blev stammoder till så många fina hästar.
Ingresse - Diedrika - Lavona - Laventa + 4 generationer 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar