lördag 31 mars 2012

Mer longering


Jag skrev ju om dressyrhästens longering efter att jag läst en artikel i Hippson.
Där rekomenderades att longera utan inspänning för att hästen skulle hitta egen balans o börja "svinga"
Hippsons artikel

Nu har jag testat o till min förvåning funkade det utmärkt! Först sprang han med huvudet rakt upp o tittade på allt runt om, men snart koncentrerade han sig o jobbade på fint. Efter ca 20 min kunde jag se att det gupplade väldigt i ryggen, han såg helt lösgjord o sviktig ut. Kul. Nu har jag även longerat över cavaletti o det funkade lika bra det med utan inspänning. Men man får ju säga att Disco är väldigt lydig av sig, skulle tro att det kan vara svårare med en yngre häst. 


Discos o Cobbens lillebror Dandini e. Dionysos u. Minette, (Cobbens mamma) är till salu av uppfödaren:
Annons Hästnet

Fotot är på Dandini från annonsen i Hästnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar