söndag 18 mars 2012

Bättre idag + programridning Cobben (film)


Idag kändes Disco mkt bättre. Inte alls det där stela i h-sidan. Red fram ganska länge o passade på att ställa igenom honom i låg form i alla gångarter.
Bra ridkänsla från början. Måste passa honom i övergångarna så han inte lägger av då jag bryter av o i skritten får jag passa mig så jag inte drar ihop halsen på honom. Får INTE ta tyglarna mot mig. Varierade galoppen på volten, men ingen samling. Han fick gå i en ganska låg o rund form.
Skänkelvikning med övergångar. Lyssnade fint idag. Jag måste passa så inte baken går före efter övergång till skritt. Bättre än igår iaf.
Red igenom LA:3. Janne tyckte att han saknade lite tryck, kanske var han matt sen gårdagen. Galoppökningarna blev inga ökningar, han tog inte i alls. Samma var det med upptagen efter galoppen. Kunde haft lite mer power i serpentinerna, men travprogrammet var ok. Jag får nog jobba mer med galoppregistret.
Red inte så länge idag, men jag var nöjd att jag hade en mkt bättre ridkänsla idag. 

Cobben red upp LA:3 för dressyrdomare Marie Karlgren. Sandra har inte tävlat det någon gång, så dax att testa. 
Bitvis var han jättefin!! Sandra var jättenöjd o domaren gillar verkligen Cobben.
Här kommer poängen (mer än Disco fick förra året)

upprid: 5 dubbla spår, baken till v
mellantrav: 7 härlig längning, rama in lite till
skänkelvikning: 6 ngt ojämn tvärning/bjudning. bitvis fin
volt: 5 kom aldrig upp på medellinjen. fin i volten
volt: 6 mkt fin i volten, bredvid medellinjen
skänkelvikning: 7 ngn taktmiss bitvis mkt fin
mellantrav: 6 tveksam
skritt: 5 fin i ökade. taktade mot slutet
v galopp: 6 rama in mer för 7
serpentin: 6 trevlig  väg. rama in lite till
mellangalopp: 7 fina språng
h galopp: 6 lite tveksam
serpentin 7 fin rytm
ökad galopp: bra ridet
vänd rätt upp: 6 rama in lite till
halt: 5 travar in i halten

gångarter: 8
framåtbjudning: 6
lösgjordhet: 6
sits: 6
korrekthet: 6

"Härlig häst! Kommer till sin rätt när han går på tygeln"

Totalt 62,26%


LA:3 del 1: http://www.youtube.com/watch?v=VlBKAurwkJk&feature=youtu.be
LA:3 del 2: http://www.youtube.com/watch?v=dxNxd-1YOF8&feature=youtu.be


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar