tisdag 16 februari 2010

Börjar så sakta sätta igång Disco igen.





Hovslagaren var här igår o jag bad honom titta extra på Discos hf eftersom han har haft problem där med puls o varm hov. Han kunde inte se eller känna något, så jag hoppas min lille tjockis är ok nu.
Tog ut honom idag när Sandra tömkörde Cobben. Jag ledde honom ett varv runt åkern, sedan lät jag honom trava på en volt runt mig bara för att se om jag kunde se ngn orenhet. Såg inget avvikande, men måste säga att det inte är lätt när hästen går i djup snö.
Så nu ska jag så sakteliga börja sätta igång honom igen. Måste ta det väldigt försiktigt, han har ju vilat länge nu o det är jobbigt att gå i snön även utan ryttare. Men det ska bli så härligt att få rida min egen pålle igen!
Vi har fortfarande massor av is på vägarna o hörde om en transport som höll på att kasa i diket. INTE kul. Så vi kanske kan se fram emot träning till midsommar... Cobben såg iaf urläcker ut, arbetade på duktigt.

Nu har fällningen kommit igång! Det dröser av Disco. Hår på allt. Men det är ett tecken på att det går mot ljusare tider. Härligt, nu är det ljust fram till 17-tiden på em!

5 kommentarer:

  1. ja visst är det härligt att vi går mot ljusare tider nu! Håller tummarna att allt är ok m Disco så ni snart är igång igen!

    SvaraRadera
  2. Ska bli skönt att få komma igång så smått!

    SvaraRadera
  3. Härligt att han blir bättre! Ja det är en tröttsam vinter vi har, men som du säger, ljuset gör stor skillnad.

    SvaraRadera
  4. Kul för er att komma igång igen. Ja snön börjar bli tröttsam. Tur att vi har ngt roligt att se fram emot.Är mkt spänd på badkaren i Helsingborg.)

    SvaraRadera
  5. Vi har ju en bra testpanel för badkar. Ska bli kuuuuul!!!

    SvaraRadera