torsdag 3 december 2009

Janneträning



Åkte till Hoga idag. Hade tur för det började snöa ganska ordentligt när jag kom hem. Inte kul att köra i snö + mörker.

Disco kändes fin från början så jag fick testa lite på volter i trav o galopp. Han måste bli kvick i galoppen fram o tillbaka. Red lite öppnor i traven, gick ok.
Fick för första gången testa lite sluta längs långsidan. Blev inte mkt till tvärning, men han gjorde så gott han kunde. Kollade av lite övergångar trav-galopp-förvänd.
Som en test red jag LA:2 igen. Oj, oj, inte mkt som man är nöjd med i det programmet. Men bra för att se vad vi måste jobba vidare på. Som ex 10 m 8-volt på meddellinjen, avbrott till skritt- fattningar-förvänd, bakdelsvändn, galoppökning-upptag mm mm... Han måste få mer styrka o jag måste rida med ändan djupt i sadeln... Jag "tappar isär" honom mellan varje rörelse... Väldigt avslöjande...

Nästa träning blir hos Kicki om vädrets makter tillåter.

3 kommentarer:

  1. Tycker det låter som ett kalaspass. =) Skall ni starta i LA:2 i vinter?

    SvaraRadera
  2. Nej, det finns tyvärr inga passande tävlinar här förrän april o då blir det LA:1. Hoppas kunna starta nån LA:2 (kort bana) eller LA:3 (lång bana)fram på våren.

    SvaraRadera
  3. Alltid nyttigt att rida program, är ju tyvärr en helt annan grej. Precis som du säger, avslöjande..:)

    SvaraRadera