söndag 29 november 2009

Janne rider Disco




Janne fick rida lite på Disco också. Disco har känts väldigt fin sen träningen i onsdags. Ville att Janne skulle känna lite på övergångarna till skritt. Började lite tveksamt i traven. Såg lite lamt ut. När han började med galopparbetet såg jag direkt att han stärkt sig! Fin gest med frambenen o härlig balans. Vad skönt att se! Janne lägger honom alltid rätt i galoppen så det underlättar ju för hästen, samtidigt som det är jobbigt för han får ta i! Positivt överraskad iaf. Allt slit med denna galoppen har nog trots allt gjort nytta, även om man inte märker det själv.
Janne fick till några riktigt fina övergångar i båda varven. Men vi måste fortsätta med att stärka honom på kommande träningar.
Traven efter galoppen var kalasfin! Det var löst o mjukt i hela kroppen!

Janne passade på att träna lite på skolorna över marken. (Som ni kan se på bilderna, hi hi)
Både Pikeurkläderna o svarta plyschpälsen blev svettiga efter detta härliga pass.

9 kommentarer:

  1. ja! både levade o capriole verkar det som
    men de ser verkligen fina ut båda gubbarna!!!

    mano

    SvaraRadera
  2. Tur inte gubben åkte av. Hade blivit dyrt att ersätta de fina Pikeurkläderna...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är orättvist! Din häst är bara 6år och min 12. JAG får då inte träna piruetter o levader. Vad mutar du tränaren med?? //Kicki

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ofta Luppan visar prov på skolorna över marken, dock med lite mer finess o snärtighet.... (han är 5 ännu)

    SvaraRadera
  5. Din 5-åring ser ju ut som en GP-häst redan. Hur GÖR du? Vill också hitta en tränare som din - letar med ljus och lykta efter någon som vill engagera sig i oss..

    SvaraRadera
  6. Ha, Ha, ha GP? Nä, jag har fullt sjå med att få honom att stanna från galopp till skritt o även från trav till halt... Men jag har en bra engagerad tränare o det är super:)

    SvaraRadera
  7. Så läcker han ser ut på första bilden! Ja han är läcker på alla, men första extraläcker! Han ser verkligen fin ut Disco!

    SvaraRadera