måndag 30 november 2009

Veckoschema v 48.




Denna veckan har regnat bort. Men milt har det varit o det är ganska skönt. Disco fick en spark eller nåt på nosryggen, så han blev väldigt svullen. Som tur var gick det lika snabbt tillbaka. Ett tillbud som kunde blivit farligt hände när Sofie skulle ta in dem. Nicke o Disco lekte hingstlekar o Nicke fick in hoven mellan täcket o Discos bringa (!!). Som tur var kom han loss. Huuu. Janne kom o red på sön. Kanonbra.

Mån: Vila
Tis: Longering över cavaletti. Tog in honom ibland på lite mindre voltspår i trav o galopp. Svårt i h galopp, annars riktigt bra. Blev väldigt lös o fin.
Ons: Janneträning
Tors: Vila
Fre:
Skogsritt med klättring
Lör:
Kort pass på ridbaban. Bara kollade av formen.
Sön: Janne här o red båda hästarna.

3 kommentarer:

  1. Fastnade för 'skogsritt med klättring'. Har din alltid varit 'snäll' att rida ut? Min är tusan i mig hopplös! :-/ - Har J ridit honom regelbundet? Gör du det för att 'checka' av din egen ridning och hästens utbildning? Jag har nämligen också länge haft en fundering på att låta någon duktig rida 'genom' Frasse regelbundet, har dock inte hittat någon jag 'känner för' ännu.

    SvaraRadera
  2. Här har det äntligen kommit snö och minusgrader - och MÅNSKEN!! Yippeee!
    Så kul att det går framåt med bägge hästarna. Lycka till med Cobbens körning ;-)

    SvaraRadera
  3. HOC: Här är också minusgrader o tyvärr stenhårt överallt inkl ridbanan. Ja, vi får hoppas att Cobben håller sig...

    VK: Ja, han är ok att rida ut i skogen o på fälten. Men jag skulle INTE vilja möta får eller kossor...eller ve o fasa älg.
    Ja, J har suttit på honom med jämna mellanrum då jag känt att jag inte riktigt klarar upp det. Bra för då vet han hur det känns o kan korrigera MIG bättre. Jag litar till 100% på honom o det är jätteviktigt att man har en tränare som fungerar!!

    SvaraRadera