fredag 21 augusti 2009

Träning för Pernilla Olsson


Idag tränade jag för första gången för Pernilla Olsson i Lysekil med Disco. Det var en positiv erfarenhet. Hon var väldigt noga med mig, att jag skulle inverka rätt. Kändes jättebra.

Fick börja med övergångar skritt-trav på volten. Han startade bra men tappade rundningen i avsaktningen. Fick vara energisk med innerskänkeln o göra "halva" avsaktningar ända tills det funkade.
Skulle vara noga med eftergiften i h varv, gärna lite tagen bakdel. I v varv skall han vara rak o där ska jag tänka öppna.
Sedan fick jag jobba längs långsidorna med skänkelvikning (svag) med huvudet mot väggen i trav o galopp. Även lite öppna.
Galoppfattningar från trav, sen avbrott. Gick bra, de var ok. Även galopp längs 4-kanten där han skulle vara lös i nacken.

Jättenöjd med hjälpen jag fick! Skall absolut rida för henne fler gånger.

10 kommentarer:

  1. Åh, visst är hon bra? Hon var hos oss ett par gånger i somras och jag tyckte hon var jättebra:-) Vill verkligen fortsätta rida för henne!

    SvaraRadera
  2. Ja, det förstår jag. Hon var positiv men ändå effektiv o såg direkt våra svagheter.

    SvaraRadera
  3. Tack. Det finns alltid MASSOR att träna på...

    SvaraRadera
  4. Ser jätte fint ut ! Kul att du va nöjd.

    SvaraRadera
  5. Ja, man vet ju aldrig med nya tränare. Men jag är glad att det funkade.

    SvaraRadera
  6. Ser otroligt bra ut!:D

    SvaraRadera
  7. I allla fall skönt att kunna rida igen!

    SvaraRadera
  8. Tack, tack! Dock inte så kul att se sig själv alltid...

    SvaraRadera