onsdag 19 augusti 2009

Janneträning


Tränade Disco på Hoga för Janne idag.
SYND jag inte hade kameran med mig. Janne satt på en ponny (ha ha)

Disco var lite okoncentrerad när jag red fram. Fick rida fram lite längre än jag brukar. Lite spänd i halsen i båda varven. Blev bättre efter en stund.
Skänkelvikningar snett igenom. Fick tvinga honom att ta i o jobba sidvärts. Blev iaf bättre o bättre.
Sen blev det träning på galoppfattningar från skritt både på rakt o böjt spår. Gick bättre än förra gången. Fick passa så att han inte blev hög i nacken. Testade lite förvänd galopp o det gick också bra. Längningar gör han bra, men ville inte korta upp sig med rund nacke i v varv. Lite stum där.
Trav på volten. Fick hela tiden tänka på att inte ha för hög nacke. Han ville springa ifrån jobbet o låg på. Fick ta halvhalter bara med sätet, samtidigt som jag fick mana på bakbenen, inte alls lätt... oj, oj...

ps ett tips: om ni har ont i sittbenen, boka inte träningstid..

Foto: Sofie Berglund

5 kommentarer:

  1. Det gör inget, du lyckades ju lägga in den här bilden med mig och ponnyn:)Janne

    SvaraRadera
  2. Bollen i pannan o tjocka svansen? Nja, tror inte du kan lura nån...

    SvaraRadera
  3. Fin bild! Stolt fotograf;):P

    SvaraRadera
  4. nä sittbenen behöver nog vara i skick om man ska rida ett hårt dressyrpass... ni är jätteduktiga allihop!

    SvaraRadera