torsdag 20 augusti 2009

Cobben på Hoga


Idag var det Cobbens tur att åka till Hoga o träna igen.
Han har tagit det lugnt sen sist o en dag blev det lite cavaletti. 3 st på marken, ej upphöjda. Fick först skritta över. Gick bra, men han var förvånad att det var pinnar på marken.. Sen travade han över. Visste inte riktigt hur han skulle sätta benen först, så han stannade. Nytt försök o han travade över, igen förvånad. Till slut gick det jättebra! Nyttigt för honom.

Transporten gick mkt bättre redan. Han stannade en gång o då lade vi linan bakom. Då gick han på! Duktigt. Stod också bättre när vi körde, men lite skrap med framhoven var det. Kör sakta o lugnt så han inte ska tycka det är otäckt.

Uppförde sig perfekt när han kom ur transporten, o kände nu igen sig.
Lite piggare idag. Busade tom en gång med ett krumpsprång! Var lite hög i nacken, men blev efter hand mer avslappnad o fin.
Samma övningar som sist. Lite på stora volten o lite på 4-kanten. Tempoväxlingar. Funkade bra!
Kicki stod vid o dreglade o tyckte han var såååå fin. Sandra stolt (o jag med). (o Janne med tror jag...)

Lastningen hem gick fint o även resan hem. När vi kom hem gick Sandra ut på långa gräset o betade honom. DET gillade han!

9 kommentarer:

  1. Tack MM, kul att du gillar honom!

    SvaraRadera
  2. Trava kan han också! Jättefin. ///

    SvaraRadera
  3. Ja, han är lätt o fin, längningar kommer när han blir starkare!

    SvaraRadera
  4. Jag tror detta är den finaste häst jag sett! (Nästan nästan bättre än Luppan)Underbart att Sandra hittat denna guldklimp, jag är helt såååld! Vill haaaa!!!! /Kicki

    SvaraRadera
  5. Hmmm, du menar väl NÄST finaste efter Luppan. Du glömde Disco!!

    SvaraRadera
  6. Detta är jag och Cobben om nåra år..
    http://www.youtube.com/watch?v=yPrn9ndEO18&feature=related

    SvaraRadera
  7. Visst, man kan inte se vem som är vem...

    SvaraRadera