söndag 14 juni 2009

Tävling Skaftö Ridklubb




Skaftö Ridklubb ordnade tävlingar lör o sön. Vi startade LB:2 o LB:3 idag. Det var första gången i LB:3. Domare var Ulrika Ohlsson.

Disco var fantastiskt duktig. Han är otrolig. Man måste tänka på att han bara är 5 år!
Han fick se hästarna i skrittmaskinen o det var passage en stund, sen lugnade han sig. Framridningen var i ridhuset (varmt!). Han kändes lydig o fin, svarade på gas - broms. När vi kom ut o skulle rida programmet på utebanan (20x60) blev han lite spänd. Då tappar han framåtbjudningen, så jag fick jobba! Men han gjorde det han skulle. Halterna kunde varit bättre o han blev lite för låg ibland, annars var jag nöjd. Vi fick 67,67% o det räckte till en 2:a plats!

Red nästan inte fram nåt alls inför LB:3. När jag stod o skulle in började en häst i hagen intill att bralla o Disco var inte sen att hänga på... Svansen på ryggen... Som tur var lugnade den sig o Disco med, så jag kunde starta. Försökte rida honom med "öronen uppe", men han tappade lite rundning i stället, så det kändes lite hackigt. Men programmet var kul att rida o han gjorde inga direkta fel. Det blev 69,09% o vi vann!!!!!!!! Verkligen jättekul, det hade jag aldrig trott!

Nu ska min duktiga häst få vila ett par dar.

14 kommentarer: