onsdag 17 juni 2009

Janneträning


Har varit o tränat. Helt slut. Disco fick jobba idag.

Allt kändes bra när jag red fram.

Janne hade tittat på videorna från tävlingen. Han tyckte INTE det var bra, i alla fall inte bitvis. Han såg det jag kände, lite "tom" känsla o lite ryckigt, vilket bottnade i att han ramlade ner på bogarna o hamnade i framvikt.

Detta skulle rådas bot på NU. Jag fick börja i trav på volten i v varv. Det gick ganska bra bara jag höll in bogen o hade honom rak. Över i h varv. Katastrof. Han gick emot o ville absolut inte ställa till h utan att skjuta ut bogen. Om jag höll honom rak ville han inte ställa. När vi kom rätt tappade han framåtbjudningen....
Rakrikning, ställning, bogen in, inte dippa ner med huvudet. Detta jobbade vi på hela passet. Disco tyckte det var jättejobbigt o jag fick verkligen kämpa.

Blev iaf ganska bra tillslut, o jag är glad för Jannes kritiska ögon. Annars hade vi inte kunnat komma vidare.

Det är inte länge man får njuta av segern...

------------------------------------------------------------------------------------------------

5 kommentarer:

  1. Tjusigt kort! Håller med dig, Jannes kritiska ögon är bra. Ibland är det något som kärvar och man får kämpa som bara den, både rytatre och häst, men när det släpper är det skönt. Bra kämpat!:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas han känns lite lättare i morgon när jag får rida själv!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild:D

    SvaraRadera
  4. Tack Susanna! Kul att du gillar min Disco!
    Ha en fin midsommar!

    SvaraRadera