lördag 20 juni 2009

Böcker. Tre +




Har läst 3 böcker. Alla 3 var läsvärda, men jag gillade "Ur vulkanens mun" bäst. Den sträckläste jag!

UR VULKANENS MUN av Helena von Zweigbergk.
Äktenskapet knakar i fogarna. Man beslutar att försöka ha lite trevligt och åker till Sicilien på semester o tar de två små barnen med. Detta visar sig vara en katastrof o allting går fel. Båda föräldrarna försöker hålla masken inför sina barn, men tillslut brister bubblan.
Jag älskar verkligen denna bok. Läs den!!!

SVART SOM NATTEN av Ann Cleeves.
Deckare. Utspelar sig på Shetlandsöarna. En ung flicka hittas mördad. Byns original, en ensling, får skulden. Alla blir tillslut misstänksamma mot alla.
Ganska bra och lite ovanlig historia.

FLY FÖR LIVET av
Helena von Zweigbergk.
Ännu en bok av HZ. Ingrid, präst på ett fängelse, blir tagen som gisslan när några av fångarna rymmer. De behandlar henne illa o hon mår väldigt dåligt. Det som håller henne uppe är tanken på hennes lilla dotter. Hon försöker flera gånger fly utan att lyckas. Flera av personerna runt henne dödas.
Bra bok som är läsvärd.

3 kommentarer:

  1. Jättebra boktips inför semestern. Vi ses imorrn kväll.

    SvaraRadera
  2. Ååh, jag har så mycket som jag vill läsa... Helena vZ verkar ju himla spännande har inte läst nåt av henne... Tack för tipset, snart semester ju... då läser jag nätterna igenom...

    SvaraRadera
  3. Tycker det finns många bra svenska författare!

    SvaraRadera