onsdag 10 juni 2009

Janneträning


Varit o tränat för Janne idag.

Disco kändes fin när jag red fram. Fick börja i trav på volten i båda varven. Ok. Trav längs 4-kanten. Skänkelvik snett igenom åt båda hållen. Inte bra men bättre än sist. Skänkelvik skritt snett igenom. Segt, men ändå bättre än sist.
Galopp på volten. Bra i bägge varven. Måste tänka på upp med öronen, lösgör h sida, fram med mina händer, inte för långa tyglar, rund arbetsgalopp, inte dippa ner o hänga. Fattningar från skritt, måste ha rak häst, bogen in. Tempoväxlingar i galoppen, han samlar sig fint. Fina övergångar till trav.

Rider upp LB:3. Lite svårt att få plats efter som det skall vara 20x60 bana. Glömmer av vägen ett par gånger o det blir lite hackigt. Disco hänger lite i handen i halterna o lite segt igång.
Janne var ändå ganska nöjd.

Jag var jättenöjd med passet, bra träning för oss. Känns som om vi håller på att kliva upp ett trappsteg o då ramlar men ner igen ideligen innan man når stabilitet...

8 kommentarer:

  1. Det är väl själva utmaningen antar jag. Dessa trappsteg...:)

    SvaraRadera
  2. Tänk om man nån gång kunde få stå överst på trappan! Jag har hållit på på de nedre trappstegen i hela mitt liv...

    SvaraRadera
  3. Och den där trappan går åt alla möjliga håll kan jag tycka, både upp och ner och lite hit och dit :)

    SvaraRadera
  4. Ja ibland ramlar man ner många steg åt gången...

    SvaraRadera
  5. överst på trappan finns det ju bara en väg; neråt...

    ni kämpar på bra tycker jag...

    men jag förstår vad du menar visst vore det roligt att nån gång kunna få till sån där svävande passage eller en riktigt bra piaff; flytande... med en häst som hade styrkan och gjorde det med lätthet...

    förblir en avlägsen dröm för mig...

    SvaraRadera
  6. Jag hade nöjt mig med att få rida snäppet under svår dressyr. Skulle va överlycklig om jag kunde göra fina byten. skolor osv. Ganska långt från min LB-nivå... Hinner väl bli för gammal innan jag når dit:(

    SvaraRadera