lördag 25 april 2009

Stefanträning



Idag var det Stefanträning i Lysekil. Har varit krasslig några dagar så jag undrade om jag skulle orka. Man brukar ta ut sig ganska ordentligt... Sa till Stefan att om jag inte orkade hela tiden ut fick han hoppa upp o det skulle han göra.
Fick ett väldigt behagligt pass som passade perfekt för mig idag. Inte massa skump i trav på volten. Disco var också nöjd o belåten.
Fick börja i skritt på volten. Stefan tyckte han balanserade sig bra o klev på med bra rygg. Fick sedan göra ökad skritt, det funkade också bra, även lite övergångar mellanskritt-ökad skritt. Trav på volten. Började i det värsta, h varv. Efter lite aktivering flöt han på fint o Stefan var helt nöjd med böjningen som vi jobbat så mkt med det sista. V varv ok. Jag ska tänka på att inte höja mina händer. Låg mjuk hand.
Fick gå ut på 4-kanten o ta in bogen på långsidorna. Det gör han bra, måste bara tänka på att inte tappa tempo i hörnet innan.
Skänkelvik i trav halvt igenom båda varv. Lite hackigt o jag behöver hålla honom mer rak på yttertygeln.
Kvartsvändningar på bakdelen. Han gör det bra men fick tipset att samla det sista steget innan vändningen, då var det lättare.
Övergångar o fattningar i galopp på volten. Han slarvade lite i fattningarna från trav, han kan bättre än vad han gjorde idag. Övergångarna galopp till trav var ok. Testade fattningar från skritt. Gick ok men han tappar formen ibland. Stefan tyckte inte det var så farligt. Avbrotten från galopp-skritt orkar han inte ännu. Kan ta hjälp av väggen för att bromsa.
Längningar i trav. Testade under lättridning. Ok snett igenom, springit längs långsidan. Stefan tyckte inte jag skulle bry mig, de är iaf 6-mässiga o på tävling får vi göra det andra lite bättre istället.
Början till förvänd galopp. Fick göra snäll cirkelbåge till medellinjen i båda varv, sen halvt igenom. Han har inte så svårt för det. Jag måste bara tänka på att inte låta honom rinna iväg i galoppen så han blir flack.
Ett jättebra pass. Stefan var nöjd med oss o vi var nöjda med Stefan. Bra va!!

Synd bara att Disco har börjat leva rövare i transporten. Han har åkt så mkt så jag fattar inte varför han börjat nu. INTE kul.

Sofie var snäll o fotade + filmade lite.

Filmsnutt trav




Filmsnutt galopp från skritt

10 kommentarer:

  1. Hoppas du fick lite bra kort och filmer i alla fall^^

    SvaraRadera
  2. Han ser ju jättefin ut...:)

    SvaraRadera
  3. Du kämpar på i värmen. Jag har bara slappat i trädgården idag.

    SvaraRadera
  4. Jättesnällt att du fotade, Sofie!

    Ja, 45 min gick snabbt, trodde inte jag skulle orka efter att ha varit sjuk..

    SvaraRadera
  5. Bra att både du och Stefan var nöjda. Snart dax för mig att prova i Lysekil:)

    SvaraRadera
  6. Ja, det skulle va jättekul att se dig rida honom nu Janne. Det var ju längesen.

    SvaraRadera
  7. Wow, vad duktig du är! :)

    SvaraRadera