söndag 19 april 2009

Blågult!



Hade anmält mig till LB:0 o LB:1. Skaftö Ridklubb hade tävlingar på Smedbergs gård. När vi tog ut Disco ur transporten började han skapa sig helgalen igen. Suck. Sandra hade fullt jobb, han hoppade o blåste, fräste o la svansen på ryggen, passage, luftsprång. VI var helt färdiga när jag lyckats få på sadeln... När jag hoppade upp hade han lugnat sig lite, så han var kommunicerbar. Framridningen var ok. Fick dock inte "tag" på honom helt. Tyvärr började luften gå ur honom, så när jag kom in på banan för LB:0 var han loj. Han var också lite skeptisk till dressyrdomarbordet o vitt staket runt om banan. Detta gjorde att han kändes som det var "ingen hemma" när man bad om något. Sen red jag för mesigt, trots att jag hörde Jannes röst i bakhuvet RID; RID; RID. Disco gjorde allt han skulle, men det var urdåliga längningar o sega halter. Blev 63,75% (hans sämsta hitills) men han blev ändå placerad. Kom 7a o det var 27 starter.

Nu var det flera timmars väntan till nästa klass. Han fick mat o vila. Tänkte bara "checka av" lite på framridningen, så jag ledde honom först i 30 min o sen red jag tempoväxlingar o lite övergångar. Kändes BRA. Inne på banan kändes han mkt bättre. Nu skulle jag inte mesrida! Var jättenöjd, så jag tänkte att även om han kom sist så skulle jag vara nöjd med honom.
Men vi kom inte sist. Han fick 71,0% (bästa hitills) o vann klassen! 26 start. Min duktiga häst!

Nu ska han få vila kroppen o knoppen några dagar o bara ha det skönt i hagen!

Tack, Skaftö Ridklubb för mycket trevliga tävlingar!

Här kan ni se en video på LB:1

25 kommentarer:

  1. Blågult väldigt snyggt!
    GRATTIS!

    SvaraRadera
  2. Tack, ja blågult var ju snyggare än vitt...

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad duktiga ni är! Det såg ju jättefint ut!

    SvaraRadera
  4. Tack, Birgitta, snällt sagt. Mycket kan ju bli bättre, tex halterna. Men jag är nöjd! hans första LB:1.

    SvaraRadera
  5. Jätte GRATTIS !! Ni blir farliga på banorna framöver!!

    SvaraRadera
  6. Grattis!! Vad duktiga ni är, ser väldigt prydligt ut :-)

    SvaraRadera
  7. GRATTIS! Vad roligt med placeringarna, och kul att slå till med en blågul när man själv är så nöjd med ritten. Vad fint han gick.

    SvaraRadera
  8. Tack, Anette, Cissi, Anna! Det gäller att njuta så länge det går bra...

    SvaraRadera
  9. Tjohoo, grattis ni e bäst!!!! Detta får vi fira på lördag Irre. Se till å ha mycke vin hemma när vi kommer för nu ska vi supa skallarna i bitar:)))

    SvaraRadera
  10. Tack! Måste bara spara några hjärnceller, annars kommer jag inte ihåg programmen...

    SvaraRadera
  11. Grattis! Ser väldigt fint ut! :)

    SvaraRadera
  12. Grattis ! Såg jätte fint ut på filmen. Klart vi firar på lördag! Hjärncellerna är ändå så gamla så de blir bara piggare me lite starkt !

    SvaraRadera
  13. Tack BM o MM! Kanske päroncognacen livar upp hjärncellera?

    SvaraRadera
  14. Det ser ju jättefint ut!!Ni är väl värda placeringarna,speciellt den blå-gula!!Ett JÄTTE-GRATTIS!

    SvaraRadera
  15. Grattis!!! Samma mönster; känns kass dagen innan, han har vilda västern på framridningen och sen VINNER ni! Det är en guldgosse du har! OCH du matchar honom sååå väl... //Kicki

    SvaraRadera
  16. Tack Kicki o MMCS! Vad ni är gulliga... (Men inte så kul då han har rodeo:}

    SvaraRadera
  17. grattis det gick ju jättebra:D
    Fin film & bilder:D^^,

    SvaraRadera
  18. Hej Sofie! Det är alltid så bra att ha med dig, du är en ovärdelig hjälp + att du fotar så bra!! Tack för all hjälp:)

    SvaraRadera
  19. Grattis moder, jag har förlängda armar o träningsverk i ryggen efter Discos uppvisning på åkern! ;)
    kul att det gick att se såpass av filmen!
    Sandra

    SvaraRadera
  20. Tack för att han fick dra ut dina armar först... Kul att du filmade!
    kram

    SvaraRadera
  21. Så kul - GRATTIS! Han ser väldigt jämn och stadig ut i formen, Irene.

    SvaraRadera
  22. Tack, ja ha är otroligt stadig i formen, det är hans styrka!

    SvaraRadera