fredag 17 april 2009

Genrep + provridning av häst


Idag var det genrep inför tävlingen i morgon. LB:0 o LB:1. Dessa klasser har Disco inte tävlat förut. Han har heller inte tävlat 2 klasser på samma tävling förut, så vi får se om energin räcker.
Tänkte rida igenom programmen för sista gången idag för att se att allt funkade. DET GJORDE DET INTE. Först värmde jag upp o red lite lösgörande. Då kändes han mjuk o fin. När jag sen red progr var det urdåligt. Red fel väg 2 ggr i båda prog o han fattade fel galopp i h varv 2 ggr. Sparkade bakut i galoppökningen i LB.0. Suck. Gynnar inte direkt mitt självförtroende. I alla fall så lät jag bli att traggla. Förstår att jag måste skärpa mig i morgon o att det inte var hästens fel. Så jag hoppade av o ledde av honom efter jag travat ner. Vill ju ha lite energi kvar till i morgon. Håll tummarna.

In o duscha o iväg ner till Stefan i Varberg. Sandra skulle provrida en häst som står där för tillridning av Hedda. Det var en jättevacker o trevlig häst 5 år. Riktigt gosig. Härlig galopp med bra egen balans. Traven utvecklingsbar. Skritten ok. Sandra passade bra på den o hon gillade den jättemkt. Den var dock väldigt lite riden, så det är mycket att jobba på. Men Hedda hade gjort ett väldigt bra jobb. Sandra kommer kanke att titta på lite fler hästar innan det är dags att bestämma sig.
Stefan hade ett jättefint, välskött ställe, väldigt mysigt. Kul att få se det. Stefan är alltid lika trevlig o hjälpte Sandra lite när hon red.
Tack Hedda o Stefan för att vi fick komma!

10 kommentarer:

  1. Håller tummarna igen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er lycka till imorgon !
    Hästen ser ju trevlig ut de lilla vi får se.
    Har ni fler bilder ?

    SvaraRadera
  3. Tack BM o MM! Har bara lite "vanlig" film. Kan visa på lör.

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna^^ Hoppas det går bra imorgon.
    Vad fin bild. Kul för Sandra att komma ut lite och kolla lite på hästar nu.Hoppas hon hittar någon.

    SvaraRadera
  5. Du får fota Sofie, du är så bra på det:)

    SvaraRadera
  6. Det går säkert bra i morgon!
    Fin häst, fuxar gillar jag; min/vår ungdomshäst var en fux.
    Och har ni verkligen så varmt redan att man kan rida i kortärmat... här snålblåser Nordan fortfarande även om det är soligt, suck...

    SvaraRadera
  7. Tack! Idag har det varit underbart väder. I lä kan man plocka av sig!

    SvaraRadera
  8. Jag ska hålla tummarna för er i morgon! Du är så duktig och ambitiös med din fina pålle! Behöver du mer träning så finns det ett gäng outbildade unghästar här! :)

    SvaraRadera
  9. Hej Birgitta!
    Nu måste vi få till det så jag kan komma upp o titta på dina jättefina hästar. Undrar om Stafette kommer ihåg mig?

    SvaraRadera
  10. Tävling idag, det hade jag missat, stort lycka till! Hästen såg jättetrevlig ut. Kul att komma ut och kika kan jag tänka mig. Hoppas Sandra hittar någon trevlig.

    SvaraRadera