söndag 22 mars 2009

Tävling i Lysekil





Nu har vi kommit hem från tävlingen i Lysekil. Anmälde Disco till den lättaste klassen som var LB:2. Vi har ju inte startat LB tidigare, men tyckte det skulle vara bra träning när det var så nära.
När vi tog ut honom ur transporten var han heltokig. Fräste o gick med svansen på ryggen, hoppade upp flera gånger o stegrade sig över mig... Herrregud, vilken energi! Höll på att tappa honom. Tyvärr fortsatte det på framridningen o jag fick rida en bra stund innan han coolade ner. Sen blev han fin! När vi kom in på banan var han avslappnad, men framåt, så det var bara att rida. Han gjorde allt han skulle o jag var JÄTTENÖJD med honom. Han fick 68% o vi placerade oss som nr 4 av 22 start. (6 placeringar).
Tävlingen i Lysekil var välarrangerad o trevlig. Kommer gärna dit igen!

Syrran placerade sig också 4:a fast i LA:3 med Lupin. Grattis!
Grattis även till Anna o Coftan som i samma klass kom 3:a!
O grattis till Camilla (som jag köpte Bosse av) på Capri som vann!

Bilderna visar överst hur glad man blir då man kommer 4:a (ha,ha)
Bilden under är Lupin.

18 kommentarer:

  1. Han var allt ganska pigg. Haha
    Tur att han lungnade sig lite i alla fall.
    Grattis Irene^^

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen tur att han lugnade sig...

    SvaraRadera
  3. Rött passar också bra till han den mörke. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack! Disco passar i alla färger, detta var första gången i rött!

    SvaraRadera
  5. Men vad ROLIGT att det gick så bra och ENERGI är ju det bästa när man rider om man kan få hästen att lägga den på ARBETE o KONCENTRATION och det kunde ju du! BRAVO!

    SvaraRadera
  6. Grattis mina duktiga elever, fortsätt å slit hårt så vi kommer upp i färgerna:)))

    SvaraRadera
  7. Grattis,och på debuten av klassen också!!Förstår att du är supernöjd.

    SvaraRadera
  8. Ja va lycklig du ser ut. Tänk att ha en pålle som fräser inte undra på att de går bra. Synd att ja inte hann se er. Fräs på ni bara så kanske ni kommer till Falsterbo ;)

    SvaraRadera
  9. Tusen tack alla, för fina kommentarer!

    SvaraRadera
  10. Jättegrattis från mej åxå.

    SvaraRadera
  11. Anna, grattis själv. Vi kan ha inbördes beundran...(ha,ha)

    SvaraRadera
  12. Grattis! Jag var där med en kompis som startade L:A6, synd att vi inte var där tidigare på dagen så hade jag fått se er :-)

    SvaraRadera
  13. Ok, tack! men kul att se på de högre programmen, är ju inte så ofta. Jag såg tyvärr bara tom LA:3.

    SvaraRadera
  14. WOW, så kul! 68% och rosett - på första start i LB...GRATTIS!

    SvaraRadera