måndag 14 juli 2014

Kämpar med traven

Janne satt upp på Disco o kände lite på traven en dag. Han tyckte att det var bättre än sist. Efter lite skolor o galopp blev traven jättefin, speciellt i höger varv. Hit kommer jag inte själv när jag rider.

Bytena går sådär. Fortfarande gör jag dem bara över bom, annars byter han bara fram. Han har lugnat sig lite o bytena är inte så våldsamma som tidigare (tack). Jag byter nu från rättvänd samtidigt som jag byter om volt, blir lite som snett igenom. Men jag måste ha stunsig galopp på honom om det över huvud taget ska funka.
Kanske ska ändra lite. Kan lägga bommen närmare hörnet. Då ska jag kräva att jag ska bestämma tempot mot bommen.... Han ska inte få rusa o dra iväg, han ska vara helt rak, absolut inte med bakdelen innanför. Får se hur det går:)

Janne red även Cobben. Det var ganska mycket att ta itu med, men samlingen hade blivit bättre. Sandra ska rida mycket tempovariationer, han måste lära sig att lyssna på gas o broms. Helst ska hon rida på lite större ytor än vår lilla ridbana, så att han kommer igång med galoppen bättre.

Tänk den dagen då man inte har något att träna på....

Vad gäller min dator har vi kommit så långt att Telia skickat ut sms avisering på nya modemet till fel person... Håll tummarna för att det går att hämta ut ändå och att det funkar med datorn... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar