torsdag 17 juli 2014

Träning för Marianne


Patrik o Deja i Falsterbo, båda bilderna


Äntligen träning för Marianne. Var jättelängesedan nu. Kände mig lite ringrostig.
Disco var ganska fin från början o M tyckte att traven såg ok ut i båda varven. 
Jag fick träna på samlad skritt. Han skall vara aktiv o kvick, ska korta stegen så pass att han inte trampar över. Driva växelvis höger-vänster.
Detta pass var det mycket fokus på min sits. Jag måste sitta mer tillbaka, på bakbenen, för att han ska kunna samla sig samt släppa ner mina ben o inte klämma...
Galopp. Red på kvartslinjen med rak häst o ställd i nacken. Efter hand började han jobba. Övergick till att rida på en 4-kant o vända i varje hörn. Fick samla så mycket det gick, främst med inner skänkel o fick en fin samlad galopp i vänster varv på volten. Testade en galoppsluta som var riktigt bra!
Gjorde sedan några skänkelvikningar i trav, de går helt ok nu. Jag får tänka på att inte forcera traven. Till sist gjorde vi travlängningar. Jag ska försöka att inte skicka iväg honom i full fart, utan i stället tänka att han ska "upp i luften".
Superbra pass, väldigt nöjd.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar