lördag 12 juli 2014

Härliga dagar i Falsterbo!

Min nya (dyra) dator fungerar inte. Tror jag blir knäpp, inte meningen att jag ska ha nån dator eller? Det började ryka och osa när jag satte i musens kontakt. Försökte med trådlösa tangentbordet, samma där suck. Modemet var förstås paj. Suck suck suck. Dyrt o krångligt. Inväntar modemet...

Vi har just kommit hem från underbara Falsterbo. Vilket väder! Som att vara vid Medelhavet... Man njuter av atmosfären bara man sätter foten innanför.
På torsdagen såg vi 5 och 6-åringarnas dressyrfinal. Herregud, vilka otroliga ekipage, jag är stum av beundran. Avslappnade, lydiga fina hästar med otroliga gångarter o välridande ryttare. Sååå impad.
Efter en dag med massor av sol, fina hästar o långa promenader bland hästgrejor var det underbart att komma till hotellet o ta ett glas vin o äta en god sommmarbuffé.

Fredagen var inte dum heller. På fm såg vi GP i olika klasser. Så jättekul att se Patrik Kittels Deja vinna:) Annars måste jag säga att Cecilia Andrén Dorselius med sin vackra Lennox imponerade på mig. Efter detta var det en clinic med Patrik Kittel o några unga ryttare. Mycket bra o tänkvärt. Han fick hästarna att med små justeringar bli mycket bättre o visa ännu mer gångarter.
Blev verkligen imponerad av Marina som red sin fina fux i en strålande fin piaff. Vilket framtidslöfte!

Längtar redan till nästa års Falsterbo:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar