torsdag 17 april 2014

Kunde gått illa

Bild från FB

Janne åkte med mig till ridhuset veckan innan tävlingen för att titta när jag red linjer ur programmen. Jag red fram o Disco var ok.
Vi skulle just börja igen efter skrittpausen då sprinklersystemet (bevattningen) gick igång. (Det sprutar på en sida av ridhuset i taget). Disco blev förstås totalt livrädd o kastade sig iväg, jag kastade mig av innan jag skulle flyga av. Då hoppade han sig rakt på mig så att jag ramlade, han var vettskrämd. TUR var att han inte trampade mig. Janne fick upp dörren o vi "for" ut. Puh!!! Klockan var 8 och sprinklern var inte satt på sommartid...

Linjerna. Jag fick kämpa. Dåliga skänkelvikningar. Hatar dem! Längningarna går ganska bra. Galoppen var också ganska bra idag.
Öppnorna gick sämre än de brukar, vet ej varför. Slutorna är något bättre, men jag fick träna massor på ingångar i slutor till höger. Han ska vara rund till höger o böjd i bålen. Man kan inte direkt säga att han gör det "av sig själv".... Började känna mig illamående av ansträngning o tänkte på Avocadosoppan jag ätit kvällen innan. Tur att vi slutade där...
Vem har sagt att ridning är att bara sitta o njuta?

Det var ändå kul att höra att Janne tycker att Disco ändå har tagit ett kliv framåt. Sådana ord värmer när man själv tycker att man rider som en kratta:)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar