söndag 13 april 2014

Första klassen, reg LA:3


Först vill jag tacka för alla grattis via facebook o sms, hur kul som helst!
Första klassen var LA:3. Cobben skulle starta före mig, så han fick åka ut först, sedan hem o hämta Disco. Lite bökigt, men det går. Förr vi fick vi låna en box men det får vi inte längre tyvärr. Man skulle behöva en hästskötare.... Fick bla haffat en snäll tjej som höll honom när jag skulle till sekretariatet. Vi hade tur med vädret, även om det blåste kallt. Underbart att kunna rida fram i lilla ridhuset.

Såg inte när Sandra red, men hon sade att Cobben hade varit fin på framridningen men blivit spänd när han kom in i ridhuset, tyvärr. Han har ju gått så himla bra det sista. Nu tappade han koncentrationen o galopperade bla i en travlängning, hans bravurnummer annars... trots missar blev det ändå en 5:e plats med 63,57%.
Discos tur. Han kändes också väldigt fin på framridningen. Svarade bra på fram-tillbaka o åt sidan. Tyvärr försvann känslan när jag kom in i ridhuset. Han blev springig o jag fick inte fatt i bakbenen. Lyckades inte få honom "ärtig" på rätt sätt. Men han har ju gått detta program många ggr, så vi tog oss igenom det ok men med en miss. Han fattade fel galopp efter skritten (har aldrig hänt) men det blev bara ett halvt steg innan jag rättat honom... Poängen blev 65,86%. Domare var Camilla Berglund. 12 startande i klassen.

Poäng över 7: 
travvolten till vänster 7,5
mellantrav höger varv 8
ryggning 7,5
fattning av vänster galopp 8

Poäng under 6:
Skänkelvik undan höger 5,5
galoppfattn fr skritt till höger 5

Domaren skrev som sammanfattning: inget

Det som jag är speciellt nöjd med är att mellantraven blivit mycket bättre!

Det räckte till en 3:e plats o jag blev väldigt glad för det. För utom rosett o plakett fick jag en jättefin grimma. Kul! Prisutdelningen gick bra, han kan ju bli lite knäpp då... men segraren stod på bakbenen så det såg livsfarligt ut, men gick bra...

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar