måndag 14 april 2014

Debuten i MsvC:2

 
7e plac



 Vi har gjort det igen! Vår debut i MsvC:2 o vår andra start i Msv. Dessutom har båda starterna varit över kvalgränsen till MsvB, dvs > 62%. Känns verkligen helt underbart. Att det dessutom blev en placering är bara sååå kul. (Nu är det ju så att det inte är aktuellt med MsvB på lääänge, vi har ju inte ens börjat med bytena...)

Janne kom till undsättning när jag skulle rida fram inför Msv. Det var så himla bra, utan hans hjälp hade det inte gått så bra. Janne fick mig att flytta tyngdpunkten bakåt så att Disco började jobba bakifrån o samla sig. Det kräver verkligen att jag rider varje sekund. Otroligt krävande, men är en förutsättning för att jag skulle kunna rida programmet. Janne peppade mig ända in i ridhuset.
Jag red med alla krafter jag hade o Disco svarade med att göra rätt. Det var ju hemmaplan, så han behövde inte vara spänd, han hade gjort en klass innan, vilket är bra för honom, hans toalettbesök var avklarat, tränarens hjälp = jag hade alla oddsen på min sida. 
Jag var supernöjd, vissa saker kunde varit bättre, men bättre än det här kan vi inte prestera i nuläget. Kände att vi båda gjorde så gott vi kunde... Både jag o Disco var väldigt trötta efteråt. Skönt att ha nära hem. Cobben hade åkt hem tidigare då han bara startade en klass.
Resultatet blev 66,89% och det resulterade i en 7:e plats (27 starter o 7 placerade). Det var spännande in i det sista om det skulle bli någon placering eller inte. Domare var Marianne Höglind - Björk o som vanligt stämmer hennes kommentarer väldigt bra med hur jag känner:). Fick en påse med lite saker, bla pennor, tröja, mugg, strumpor o förstås vit rosett + plakett.

Poäng över 7: 
Inridning i galopp 8
Höger mellantrav 7,5
Första s-bågen 8
Ökade skritten 9
galoppen efter enkla bytet + ökade galoppen 7,5
Sista halten 7,5

Poäng under 6:
Bakdelsvänd åt h 5
Bakdelsvänd åt v 5
Vänster sluta 5,5
Andra enkla bytet 4

Kommentar fr domaren: Trevlig uppvisning men såg ibland ngt oengagerad ut, behöver bli mer framför skänkel o få mjukare stöd i handen. Lycka till!

Superkul att få en 9a på skritten. Han har verkligen en bra skritt o jag kände hur han använde ryggen o klev på lösgjord o aktiv. Annars är jag också nöjd med första slutan, längningarna samt första enkla bytet.

Tusen tack till alla som hjälpte mig o till klubben som ordnade så trevliga tävlingar. Tänkte på alla ekipage som tävlade senare på em/kväll i regn o blåst, stackars alla...

Cobben

Cobben

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar